Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Cecilia - 3 oktober 2009 14:51

Jag fick en lite pik på sms att jag skulle blogga när jag kom hem efter tävlingen......inga namn nämdaFlört.

Ja sista tävlingen för i år gick i Bjuv. Jag ljuger inte om jag säger att jag och hundarna var lerig upp till öronen efter denna dag. Morgonen började inte så bra, jag glömde min väska med alla papper i så vi fick vända och köra hem och hämta dom vilket gjorde att jag missade mätningen på Douglas. Men jag ringde upp så de fixade sig. Väl på plats regnade det rätt bra. Vi försökte få upp tältet snabbt så vi inte hann bli allt för blöta. Dagen började med hoppklassen. Först ut var Bex, fysiskt var han på banan men jag vet inte var han var med sina tankar. Han hoppade allt som kom i hans väg men inte det jag visade honom och han valde helt sina egna vägar.....blir så trött. Douglas överraskade mig däremot. Han gick jätte bra ett nerslag och tidsfel. Men mycket duktig får jag säga för att vara första gången på tävlingsbana. Exakt resultat kommer på sidan om någon vecka. Många strykningar pga. vädret gjorde att det flöt på rätt snabbt. Agilityklassen gick Bex bättre, lite mer med. Tyvärr diskade vi oss även här eftersom jag klantade till det i slalomen, men ej hans fel denna gången. Douglas är ju inte redo för agilitybanan egentligen men jag kände det kunde vara bra övning när vi ändå är där. Vi kom till bommen sedan sa det stopp och det misstänkte jag. Men med en snäll domare så fick jag över honom på bommen, jag på ena sidan och domaren på andra. Sedan körde vi banan och han gick jätte bra, vi sprang dock förbi vippan eftersom bommen gått ok. Men med hårdträning på bom och vippa till nästa år, så blir vi farligaGlad Vi var väl representerade med våra raser, 4 finska, 1 svensk och 1 lappsk. Så kul när fler och fler börjar komma ut på tävlingar. Från klubben var vi 6 ekipage tror jag, förlåt om jag glömt någon. Nu blir det en slappe lördag med pizza och mys.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards