Alla inlägg den 4 november 2009

Av Cecilia - 4 november 2009 19:39

Jag brukar inte klaga på vädret. Brukar vara väldigt duktig att ta på mig kläder efter väder. Men idag var det sjukt kallt fast det var 2+ men vinden var ju inte nådig här nere i Skåne. Har som måtto att hundarna ska få minst en runda om dagen som är 40min eller mer, fast idag sprack det. Det gick inte och vara ute fast man hade hur mycket kläder som helst på sig, man frös ända in i benmärgen ändåRynkar på näsan I morse innan jag sätt hur mycket det blåste hade jag en idé om att jag skulle gå förmiddagsrundan med hundarna, lägga ett buljong spår och sedan låta dom ta det på hemvägen eftersom Wilma nästan alltid somnar i vagnen när vi går. Men nä...det får bli en annan dag. I eftermiddags snöade det till och med. Men mina hundar tyckte det blev för blött så de valde och gå in istället....vet inte om de inte är äkta lapphundarSkrattande Fast iförsig när väl snön ligger på marken blir de ju tosiga så nog är de lapphundar.

Igår hade vi avslutning med aktivitetsgruppen. Vi hade gjort en bana med uppgifter som de haft under kursens gång som de fick gå och medan de väntade fick de prova lite aktivitetsleksaker. Banan bestod av slalom, hopp, tunnlar, klätterhinder(ett mini A), sitt/ligg stanna kvar, cirkuskonst, leta korv i 3 konor på rad, ett buljong spår och sist sakuppletande. Alla klara det fint och alla verkade super nöjda med kursen vilket är jätte roligt.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards