Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Vilken dag.....

Av Cecilia - 19 november 2009 19:31

Dagen började kl.4.30 när Wilma tyckte hon skulle gå upp. Men som tur var somnade hon om efter ca 45min. Det jobbiga är och ligga och lyssna på henne så länge. Fast hon skriker inte utan ligger och pratar för sig själv. Sedan sov vi till kvart över 7, sovmorgonSkrattande. På schemat idag stod gympa igen, vi hade ta igen gång sedan åkte vi och åt lunch hos mamma och pappa. Så långt var allt som en bra och vanlig dag. Men när vi kom hem där tyckte fröken Wilma att hon inte skulle sova och hon hade inte sovit något på förmiddagen heller vilket gjorde att hon egentligen var jätte trött. Men hon blev panikslagen när jag försökte natta henne så hon fick vara uppe. Jag fick svar från Götnehus och för att göra en lång historia kort, så är det vårt eget fel att inte tomten stämmer. för vi borde ha ringt Götnehus innan vi satte upp staketet och fråga om det stämde.....Ja det är skrattretande. Undrar vad de som svarat hade tyckt om oss om vi frågat om vår tomt verkligen stämmer för nu tänkte vi bygga staket. Och vad jag vet har man varken, lyktstolpar, elskåp eller asfalt på sin tomt. Men vi kunde få 2500 i skadestånd för att vi behöver flytta staketet......i h.lvete heller, glöm det. Skrev ett nytt mail idag att vi kräver att de gör vid det så får vi se. Som om det hade räckt idag.... nä när vi sedan kommer hem, får äntligen lillan att sova ringer det på dörren, Douglas skäller och lillan vaknar. har då sovit 30min vilket gör att hon vaknar och är jätte ledsen eftersom hon blir skrämd. Det var VVS killen som kom för att kolla varför vi inte har någon värme där uppe.......har bara tagit 1 1/2 månad för att få dit någon suck! det visar sig att han inte hittar något fel mer än att man kanske har glömt att sätta ditt något som är svårt att göra i efterhand, blir man trött eller....... Så nu skulle han rådfråga någon annan. Det är bara och hoppas vi har värme när det blir nollgradigt. Mellan allt det här tråkiga fick jag en mysig stund med killarna. tränade var och en i mamma och pappas garage en liten stund. De var duktiga och framåt, tränade lite lydnad och lite trix och konster. Ska nu inte köra med Bex mer innan lördag utan ta med mig detta positiva till tävlingen istället. Nu ska jag försöka varva ner och koppla av framför tven. Ha en trevlig kväll alla!

 
 
Ingen bild

Cathrine

20 november 2009 20:00

Eftersom de erbjöd sig att ge er ersättning så anser de till viss del att de gjort fel! Kan vara värt att kämpa lite till.

Att det ska ta sådan tid att få tid expertfolk som inte ens kan sin sak... förstår er frustration.


Jag var bara nere i Skåne tors-fredag. Ville hem till grabbarna och fredagkväll. Hör av mig nästa gång, men det kan nog dröja lite

 
Erica

Erica

20 november 2009 21:22

Det kommer säkert gå bra i morgon! Du får försöka tänka på det som en träning även om jag vet att det e svårt, speciellt nu när du bara har en etta kvar! Jag håller tummarna. !!
Ja vi får ta o träna nångån så flickorna kan busa lite! Hur gammal e Wilma nu?

http://Ericasfamilj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards