Alla inlägg under november 2009

Av Cecilia - 1 november 2009 17:08

Ja jag och Wilma fick flytta hem till min mamma och pappa i helgen. Andy skulle ha herrmiddag och då var tjejerna portförbjudnaGlad, fast jag hade nog åkt hemmifrån oavsett. I går hade jag kurs och som vanligt var dom jätte duktiga och bara suger åt sig allt man säger, och det är så kul och ha kurs då. Sedan tränade jag lite själv. Körde först Douglas och skit vad han var på G. Fortfarande osäker på bommen men annars full koll på läget, vippan hade jag ej med idag. Bex var också super laddad och hade en himla fart men ändå koll på var han skulle. Tränade lite slalomingångar på honom nu när farten fanns där. Gick riktigt bra, så jag var fullt nöjd när jag kom hem. Idag har Douglas och jag varit på miljöträning. Vi har varit på klubben och varit sociala tittat på tävling och pratat med folk. Han var faktiskt rätt duktig, var inget hysteriskt skall idag, men visst kom det lite skall särskilt när vi stod stilla. Men jag måste nog erkänna för mig själv att han var lugnare och bättre idag än han varit innan. Jag hade som mål att vara ute på plan och titta och det lyckades vi med. Så jag får väl vara nöjd även idag. Tänk om han bara kunde förstå att han skäller, i vissa lägen tror jag inte han ens vet om att han skäller utan bara gör det, suck. Men bättre är det men långt ifrån bra. Har anmält Bex till dom 3 sista lydnadstävlingarna så får vi hoppas förutsättningarna är bättre än Lomma. Jag vill så gärna klara av det......

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards