Alla inlägg den 5 december 2009

Av Cecilia - 5 december 2009 19:30

Blir vi mormor och morfar i vår  , skit tänker ni Wilma är väl en aning för ung, ja hade det varit hon hade det varit sjukt men det är vår kära Bex som ska bli pappa om allt går enligt planerna. Hans blivande tjej heter Jellukan Beallemas på stamatalvan men kallas Nova. Hon är en finsk import med enbart renvallarlinjer. Där hon kommer ifrån jobbar dom med renvallning. Mycket spännande kombination och dom är inte alls besläktade. Mer info kommer senare om det går som planerat. Fotot är sedan i höstas när de träffades för första gången och fattade tycke för varandra. Bex blev som en valp i hennes närvaro och lekte massor vilket inte är vanligt.

  

Denna veckan förstår jag inte var den blivit av. Känns inte som man fått gjort något heller  Men i onsdags var jag och kollade ridhuset hos Gunlis som jag ska ha kursen i. Vi passade på att fylla näsan med lite hästdoft också. Wilma fick hälsa på en häst för första gången. Lite läskigt enligt henne.Som ett + fick vi fika där också, super mysigt. Och i torsdags var vi hela familjen och hälsade på "tant" Nensan. Det var jätte mysigt. I dag fick jag äntligen lite tid att träna killarna. Jag byggde upp lite agilitystationer i trädgården. Tala om att de var saliga, tyckte det var super roligt. Hade framåtsändande och inkallning som huvudmoment idag och jobbade mycket med slalom i korta bitar. Andy ligger sjuk, så nu hoppas vi att jag slipper det. Wilma har också varit lite krasslig men verkar som det går åt rätt håll nu. Idag har vår snäcka gått självmant, hon höll i mina händer och gick genom sitt rum ut i hallen. Vår super duktiga lilla prinsessa! Och hennes första tand börjar titta fram. Idag var jag, mamma, Wilma och Micke på Vellingeblomman och tittade på det årliga tomtelandet. Men lite besviken blev jag för där var mindre detta året än det brukar. Men fullt tillräckligt för Wilma hon hade full show och hålla koll på allt. Hon fick även hälsa på shettisarna utanför och fåret och åsnorna där inne. Imorgon är det julshow får väl se hur det går. Ha en fortsatt mysig helg!















  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards