Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Så var julen över.....fort går det

Av Cecilia - 26 december 2009 13:56

Ja julafton blev lugn och väldigt lyckad hemma hos oss. Wilma njöt av all uppmärksamhet, julklappar och faktiskt tyckte hon tomten var helt ok också  

Juldagen var vi nera hos hennes kusiner och firade jul, nästa lika många julklappar men lite mer tempo med 3 barn till. Men hon tyckte det var roligt även här. Tomten var dock lite läskigare än julafton.

   Wilma med en av sina paketer men snöret är rätt roligt det med.

En slagen hjälte som vaktar sina julklappar  

Idag har vi varit hemma hos mamma och pappa på förmiddagen medan Andy jobbat. JAg har passat på och träna grabbarna lite i garaget när vi hade barnvakt. Lite utställningsträning och lite lydnad + en massa lek. Ny lek kurragömma, hunden får sitta kvar bakom en vägg och sedan springer jag och gömmer mig och kallar så får de leta upp mig. Super kul tyckte Bex det var, Douglas tyckte det ar kul alla gånger utom en då han inte hittade mig lika snabbt och då blev det lite läskigt.

Träningen gick bra. I dag imponerade Douglas när vi tränade utställningsträning!

I morgon blir det nog en lång skogspromenad om vädret tillåter. 

 
 
Cathrine

Cathrine

26 december 2009 14:55

Kul kurragömmalek! Den kanske man skulle testa.... Så skönt att Wilma gillade julen med allt vad den innebär. Mkt nytt och lätt att det blir lite stimmigt.
Kram

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Erica

Erica

26 december 2009 23:00

Ja nu var denna julen över! Gud vad det går fort! vad mysigt det måste ha varit att få vara hemma e sitt EGNA hus och fira jul!

http://Ericasfamilj.blogg.se

 
Anki, Rut & Kanel

Anki, Rut & Kanel

28 december 2009 22:45

Japp, snörena är intressantare än paketerna...Erfarenhet från tre första gångs jular :)
Vilken spännande julkapp killarna fick! Finns så många olika aktivitets leksaker till dogsen, skoj.

http://gittegottsrut.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards