Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

My Dog

Av Cecilia - 10 januari 2010 09:27

Då var vi tillbaka i kalla Skåne igen. Men det var kallt i Göteborg också men där blåste det inte så mycket som här. Det är alltid lika mysigt och komma upp och bo hos Tommy och Karin. Det har blivit som en tradition att bo hos dom och åka och tävla på My Dog. Det är så skönt för de tycker så mycket om Bex och Douglas. Ja och Wilma kan man ju inte motstå när hon charmar så hon fick ju mycket uppmärksamhet  

Torsdagen var det en finsk domare, vi var 29 hundar anmälda. 2 i Douglas klass och 3 i Bex. Vi tyckte vi var i rätt god tid men det tog lite längre tid på vägen in och när vi kom in kom vi mitt i den stora kön när alla kom och skulle igenom veterinärkontrollen. Så Douglas stressade upp sig ganska mycket och var rätt skällig, tog tid för honom att lugna ner sig. Han gick rätt bra i ringen om man bortser från det stressande skallet, fick helt ok kritik. Negativa var att han var lite lång och det kan jag visst hålla med om just nu. Vi blev 2 i klassen.

Bex gick som en klocka idag och var jätte pigg och positiv. Helt underbar känsla eftersom det var en inne utställning vilket inte är hans favorit. Han fick super bra kritik. Nöjdast av allt blev jag att där stog bra steglängd.....har där nog aldrig stått på en kritiklapp från en innomhus utställning. Tyckte att han var värd ett ck dels för hans framträdande men även för den bra kritiken, men tyvärr delade domaren bara ut ck till den hund som blev 1:a i sin klass. Men jag var jätte nöjd med honom, mammas guldklimp!

Efter vi tävlat blev det lite shoping och så fick killarna massage. Till och med Douglas klarade av att koppla av lite  trotts det var mycket som hände runt om.

Fredag var en svensk  domare, vi var 35 hundar anmälda. I Douglas klass var vi 3 och i Bex samma 3 som i torsdags. I dag var vi tidigare så vi slapp det stressade momentet med kö. Douglas gick bättre denna dagen, lite skall kom men inte så mycket som i torsdags. Han vann sin klass med ck, jippi! Tyvärr blev vi snuvade på certet av junior hanen, som var mycket större och såg mer färdig ut. Och sen blev han rätt stressad när han skulle gå emellan en massa nya hundar igen, så skallet kom mer i bästa hanklassen. men jag är nöjd med honom ändå. Klart att målet är att han ska vara helt tyst, men jag måste ju se de små förbättringarna.

Bex var helt ur form idag. redan när jag tog ut honom ur buren och han inte ville utföra en cirkuskonst insåg jag att han inte ville vara med idag. Han fick trotts allt detta ganska bra kritik, fast jag tyckte han gick rätt dåligt. Han fick på sin kritiklapp, dålig päls.....har han aldrig fått i hela sitt liv och i torsdags var den mycket bra, ja ja bedömningssport! Men det var 2 trevliga dagar! Kritikerna kommer att uppdateras under tävlingar inom kort.

Nu börjar vardagen igen. På tisdag börjar jag kurs med Douglas, kontakt och avslappningskurs. Ska bli spännande och se om man kan forma honom och träna honom att inte stressa upp i nya miljöer. På torsdag drar jag igång min aktivitetskurs i egen regi. Ska bli jätte spännande. Bex ska få vara med på denna kurs som visnings hund, det tycker han är kul.

Ha en bra vecka alla!


 
 
Cathrine

Cathrine

10 januari 2010 10:59

Kul ni haft en sådan trevlig vistelse i GBG! Det är en utmaning att "Tysta ner" skallet! Samtidigt som allt det andra ska tränas på/fungera... Men det går. Skönt han svarade på Massagen, då kanske den inplanerade kursen kommer ge fina resultat. Kul med aktiveringskurs!!! Det skulle jag också tänka mig att ha! Den måste man bara lyckas med =)
Kram

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Erica

Erica

10 januari 2010 13:37

Vad roligt att allt gick bra på Mydog! Grattis till bra resultat! jag hade oxå så gärna varit där uppe och tittat på allt.

http://Ericasfamilj.blogg.se

 
Anki, Rut & Kanel

Anki, Rut & Kanel

10 januari 2010 21:02

Grattis till bra kritik och ck och bra placeringar och hela middevippen :lol: Jag åkte direkt på revy efter Gtb i fredags så gissa om där blev hallå på hundarna kl två på natten när jag kom hem...De hade saknat mig och det hördes ;) Det var ju väldigt positivt att Douglas kunde slappna av och njuta lite trots all ruljangs omkring. Jag tyckte de skötte sig bra i ringen båda två, men bäst var deras matte. Hejja Cecilia :D Berätta mer om aktivitetskursen snälla du, och i egen regi, låter jätte spännande tycker jag.
Alltid kul att träffas, kram

http://gittegottsrut.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards