Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Cecilia - 11 januari 2010 12:17

Men idag tog vi oss i kragen och klädde på oss varmt och gick en långrunda med grabbarna i en timme på markvägarna så de fick strecka ut ordentligt. Blåste gjorde det men det var rätt skönt ändå. Gick med ganska bra tempo för att bli av med lite som man lagt på sig över helgerna  I går fick jag och Andy för oss att vi skulle träna lite styrka här hemma. Eftersom vi aldrig hinner åka iväg och styrketräna, då vi prioriterar annat. Vi tog fram lite hantlar och mina gamla passlåtar och körde lite. Kom faktiskt ihåg ganska mycket när jag väl hörde låtarna. För er som inte känt mig så länge, jobbade jag innan som verksamhetsansvarig och instruktör på ett träningsställe. Där jag körde gruppstyrka typ body pump och spinning. Ja det känns i kroppen idag kan jag säga, särskilt baksida lår. Men då vet man att man gjort någon nytta i allafall  

Killarna fick också lite träning i går. Shapade dom att de skulle lägga sig på en filt. Tänkte jag skulle ha det som en övning på aktivitetskursen. Något man alltid kan ha nytta av. Bex var verkligen inte i form igår, verkade tycka det var tråkigt. Oroar mig lite eftersom han var så i fredags också. Han brukar ju tycka sådan här träning är rolig. Vi får väl avvakta och se hur han är om någon dag. Just nu är han rätt dryg och gå ut med också, han måste ha satt stora bomullstussar i öronen. För han gör inte ett dugg vad man ber honom om och gör han det så är det i hans tempo  lite frustrerad när man vet hur duktig han är i vanliga fall. Men Douglas jobbade på jätte bra och klarade uppgiften ganska snabbt. Just nu är han en ängel och gör allt super man ber om. Förutom lite för mycket jakt instinkt, idag.

Fast jag tror han gått och blivit förkyld....han har nyst i flera dagar nu och det vill inte gå över. Så vi ska ner till veterinären i eftermiddag och kolla så där inte sitter något som irriterar.

Ni som följde oss när vi hade problem med vår tomt, kan ju bara berätta att det är långt i från löst....... Götene hus gör allt för att komma undan. det är så tråkigt och tar så mycket energi från en. Men det gäller att inte ge sig.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards