Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Cecilia - 21 januari 2010 21:23

  

Vi vet ju aldrig hur länge snön ligger kvar i Skåne!

Av Cecilia - 21 januari 2010 21:07

Ja då har jag haft min första praktiska kursgång på aktivitetskursen. Vi är i ett litet ridhus i Mellan Grevie. JBex var med som visningshund och skötte sig nästan perfekt. Innan kursen hade vi inte jaga katten träning. Vi försökte oss även på och hälsa på katten. Men katten tyckte Bex var lite för stirrig för att tycka det var okej. Jag tyckte det det kändes bra med kursen, ägarna jobbade på bra och hundarna såg trötta ut efteråt. Jag tyckte jag fick fram vad jag ville, jag hoppas det i allafall. Det är super kul och ha kurs och försöka forma och hjälpa ägarna att förstå och läsa och träna sina hundar. Idag jobbade vi med kontaktövningar, gå upp på en filt, gå i koppel utan att dra, sitta/ligga kvar, cirkuskonst. Ser fram emot nästa torsdag!

I förmiddags prövade jag att låta Bex och Douglas dra Wilma i pulkan. Bex var den som klarade det bäst och tyckte det var roligast. Douglas sprang omkring och blev lite rädd för linorna så då blev Wilma också osäker. Men med Bex framför var hon nöjd, se här.

Bara för det var en rolig övning för Bex så är väl snön försvunnen imorgon    

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards