Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Cecilia - 31 januari 2010 18:48

I bland behöver man stanna upp i livet och fundera över saker och ting. Bex och Wilma tog sig en funderare en kväll och de verkade som de hade mycket och fundera över för de satt där en bra stund  Något vi andra också borde göra ibland när man bara känner livet rullar på.

Ja då var ännu en helg slut, tiden bara springer iväg. I lördags skulle jag iväg på sök träning men vädret och vägarna tyckte inte det. Jag vågade inte ge mig ut. Utan bytte ut det mot att städa huset.........  ett fruktansvärt tråkigt bytte men ack så behövligt.  Väldigt skönt efter åt!!Jag åkte och tränade hundarna lite i mamma och pappas garage i stället. Bex fick öva in rallyskyltar som han ska visa på torsdag, träna lite dirigering och inkallning med ställande. Sedan hade jag Micke som hjälp, han gömde sig så skulle Bex leta upp honom. Var en uppskattade lek både för Micke och Bex. Douglas tränade vi lite på läxan som vi inte hunnit göra, lite linförighet, läggande och apport. Även han fick leka lite kurragömma med Micke, han tyckte det var lite läskigare men jobbade på bra. På kvällen hade vi gäster och Wilma hade en kompis här. De lekte eller ja tog leksaker och nappar från varandra  Idag har vi firat farfar och träffat kusinerna och det är väldigt krävande....man måste ju hålla deras tempo och ha full koll på dom. Prinsessan sover söt nu.

Ny vecka med nya utmaningar, visst är livet underbart!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards