Alla inlägg under januari 2010

Av Cecilia - 10 januari 2010 09:27

Då var vi tillbaka i kalla Skåne igen. Men det var kallt i Göteborg också men där blåste det inte så mycket som här. Det är alltid lika mysigt och komma upp och bo hos Tommy och Karin. Det har blivit som en tradition att bo hos dom och åka och tävla på My Dog. Det är så skönt för de tycker så mycket om Bex och Douglas. Ja och Wilma kan man ju inte motstå när hon charmar så hon fick ju mycket uppmärksamhet  

Torsdagen var det en finsk domare, vi var 29 hundar anmälda. 2 i Douglas klass och 3 i Bex. Vi tyckte vi var i rätt god tid men det tog lite längre tid på vägen in och när vi kom in kom vi mitt i den stora kön när alla kom och skulle igenom veterinärkontrollen. Så Douglas stressade upp sig ganska mycket och var rätt skällig, tog tid för honom att lugna ner sig. Han gick rätt bra i ringen om man bortser från det stressande skallet, fick helt ok kritik. Negativa var att han var lite lång och det kan jag visst hålla med om just nu. Vi blev 2 i klassen.

Bex gick som en klocka idag och var jätte pigg och positiv. Helt underbar känsla eftersom det var en inne utställning vilket inte är hans favorit. Han fick super bra kritik. Nöjdast av allt blev jag att där stog bra steglängd.....har där nog aldrig stått på en kritiklapp från en innomhus utställning. Tyckte att han var värd ett ck dels för hans framträdande men även för den bra kritiken, men tyvärr delade domaren bara ut ck till den hund som blev 1:a i sin klass. Men jag var jätte nöjd med honom, mammas guldklimp!

Efter vi tävlat blev det lite shoping och så fick killarna massage. Till och med Douglas klarade av att koppla av lite  trotts det var mycket som hände runt om.

Fredag var en svensk  domare, vi var 35 hundar anmälda. I Douglas klass var vi 3 och i Bex samma 3 som i torsdags. I dag var vi tidigare så vi slapp det stressade momentet med kö. Douglas gick bättre denna dagen, lite skall kom men inte så mycket som i torsdags. Han vann sin klass med ck, jippi! Tyvärr blev vi snuvade på certet av junior hanen, som var mycket större och såg mer färdig ut. Och sen blev han rätt stressad när han skulle gå emellan en massa nya hundar igen, så skallet kom mer i bästa hanklassen. men jag är nöjd med honom ändå. Klart att målet är att han ska vara helt tyst, men jag måste ju se de små förbättringarna.

Bex var helt ur form idag. redan när jag tog ut honom ur buren och han inte ville utföra en cirkuskonst insåg jag att han inte ville vara med idag. Han fick trotts allt detta ganska bra kritik, fast jag tyckte han gick rätt dåligt. Han fick på sin kritiklapp, dålig päls.....har han aldrig fått i hela sitt liv och i torsdags var den mycket bra, ja ja bedömningssport! Men det var 2 trevliga dagar! Kritikerna kommer att uppdateras under tävlingar inom kort.

Nu börjar vardagen igen. På tisdag börjar jag kurs med Douglas, kontakt och avslappningskurs. Ska bli spännande och se om man kan forma honom och träna honom att inte stressa upp i nya miljöer. På torsdag drar jag igång min aktivitetskurs i egen regi. Ska bli jätte spännande. Bex ska få vara med på denna kurs som visnings hund, det tycker han är kul.

Ha en bra vecka alla!


Av Cecilia - 3 januari 2010 18:46

Det ska börjas i tid, så därför fick Wilma vara med och träna killarna idag. I dag tränade vi lite trix och konster och lite hjälpreda saker tex dra av strumpan, hämta bollen och lägga den i pedalhinken. Eftersom vi inte tränat på länge tyckte dom det var super roligt och kunde hållt på ett tag till men man ska ju sluta på topp Jag klickade och Wilma delade ut godisen  Samarbete på hög nivå.

  

I dag har vi varit och firat farmor och ätit massor av god mat. Så nu är det soffläge och mys som gäller och vardagen kommer närmare. Imorgon är det måndag och det betyder att Andy jobbar igen  ....har varit så mysigt med långhelg. Dags och börja packa inför Göteborg, vi åker upp på onsdag.

Av Cecilia - 1 januari 2010 18:59

Nyår flöt på som planerat. Det blev en lång skön skogsvandring i Bokskogen på nästan 1,5 timme. Vi lämnade bort Wilma hos mamma och pappa och hämtade en låne hund Selma. Hade lite gentjänster att ge tillbaka.

Eftersom vi inte visste om de sköt, så fick alla 3 springa med spårliner efter sig så vi kunde trampa på dom om det behövdes. Men dom var jätte duktiga även fast de sköt, Selma var dock den som var duktigast på att lyssna!

Vi fick besök ändå på kvällen och det var mysigt att ha lite folk hemma. När det väl blev kväll, blev det ju inte riktigt som vi tänkt oss med att ge honom lugnande. Fick ge honom max dos för att se någon effekt alls och då var han trött men absolut inte groggy. Han var dock mycket lugnare med plegacilet i kroppen men vid 12, var han fortfarande vaken och blev lite stressad men låg kvar ändå. Jag hade förväntat mig att han skulle ligga däckad 1 timme efter vi gett honom, men han tog inte det till sig så. Men som sagt det var ändå en betydligt lugnare nyår. Idag har det varit en lat dag. Vår lilla prinsessa väckte oss vid halv 6 som vanligt hon rättade sig ju inte efter att vi varit uppe. Hoppas alla hade en trevlig nyår! 

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards