Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Man blir aldrig fullärd

Av Cecilia - 9 februari 2010 20:54

Att träna hund är att utvecklas hela tiden. I dag har jag kommit underfull med att min lilla Douglas nog är smartare än vad jag trott. Mycket av hans skällande är som han själv kedjat ihopa för att få belöning och frustration att uppgifterna är för enkla. Bex kan man lätt höra skillnad på skallen men inte hos Douglas där av har jag nog missat en del. Men det är ju inte för sent att rätta till det  Det tog 2 klick innan han kedjat ihopa, ligg på filten säg vov lite diskret, vänta lite belöning kommer. Dvs. nu måste jag var super noga med vad jag berömmer och vara observant på beteende som kommer fram. Det var stor skillnad idag då vi gjorde svårare uppgifter när han behövde tänka till, då glömde han av att de andra hundarna skällde. Så nu är min lilla söta bebis inte bebis längre nu ska vi öka kraven lite på träning och se vad som händer. Han är ju super snabb och ta nya grejor så nu gäller det att tänka om lite. Från att vara katastrofalt från början slutade träningen riktigt bra, vilket var skönt.

Nu är killarna + Selma anmälda till Malmö, nu hoppas vi innerligt att inte dom går samtidigt.

 
 
Anki, Rut & Kanel

Anki, Rut & Kanel

10 februari 2010 17:23

Detta var rolig läsning Cecilia! TJOHOO, jag gillar när träningen ger tydliga framsteg.....Även om man får bakslag så vet man ju att det är på gång iaf. Jättebra jobbat av er/dig!

http://www.worspredd.wordpress.com

 
Ragnhild B

Ragnhild B

10 februari 2010 20:57

Ja, enig! Å trene er å utvikle seg selv hele tiden, som du sier, og det er noe av det som er så fint! Ikke bare det at man får hunden til å gjøre ditt og datt, men at man også selv ser nye ting, skjønner nye sammenhenger osv.

http://emma-birka.blogspot.com

 
Erica

Erica

10 februari 2010 21:36

Skoj att du hittat lösningen!! Bara att kämpa vidare nu ju :) Blir det en tyst Douglas som entrar lydnadsplanen detta år?

http://Ericasfamilj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards