Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Cecilia - 17 februari 2010 20:17

Idag skulle vara vilodag för hundarna. Så killarna har varit i trädgården nästan hela förmiddagen. Douglas har varit ovanligt tyst!! Ända tills jag insåg att jag nog bara hade en hund i trädgården. Bex satt och tittade in till grannen lite skumt och Douglas syntes inte till, jag beslöt mig för att gå ut och kolla. Mycket riktigt min kära Douglas var på andra sidan staketet inne hos grannen och sprang helt lycklig i den djupa snön. Han är inte den hunden som rymmer i första taget så jag tror att de har busat och sprungit och jagat varandra och så har Douglas hoppat över i farten. När jag kallade på honom så kom han direkt och hoppade 1m stilla stående över till rätt sida staketet. Agility blir hans gren  Hade inte hjärta att skälla på honom för det såg så roligt ut och han verkade inte riktigt förstå att han var på fel sida.

  

När vi gått eftermiddagsrundan så blev vi ute en stund eftersom Wilma somnade i slutet på rundan. Jag var då tvungen att träna lite...... Douglas tränade passivitet på olika ställe i olika situationer. Gick mycket bra tills husse och farmor kom då blev störrningen för stor även för Bex.

Bex fick träna lite inkallning med ställande. Hade en target i mitten. Gick mycket bra. Sedan tränade vi lite fjärr, gick rätt ok. Ett kort men roligt träningspass.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards