Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

PR hund

Av Cecilia - 22 februari 2010 19:52

När jag går in och kollar på SLK första sida så möts jag av en mycket vacker bild på en finsklapphund......ja så klart var det en av mina  Ja Bex är PR hund på förstasidan på SLK utan att jag visste om det men en stolt matte!!


Snö snö och åter mera snö......vill inte mer nu vi har så vi klarar oss här i Skåne nu. Vi är inte vana vid att ha så mycket snön och att den ligger så länge. Där av längtar vi väl mer till våren också. Det är skit jobbigt och gå ut och gå med vagnen nu när de inte hunnit ploga men ja hundarna älskar ju det. Undrar hur man gör med barn och hund längre upp i landet med ännu mer snö? Någon som vet, åker barnet pulka då istället för vagn eller bär man dom på ryggen?


Helgen har verkligen varit en familjehelg. Mycket har kretsat runt Wilma och aktiviteter runt henne. Mysigt! Så därför har hundarna inte fått så mycket i helgen mer en långa promenader. Men idag tog jag mig i kragen och satte mig en kort stund med dom och aktivitetsleksakerna. Sedan fick de leta godis i en filt som låg huller om buller på golvet. Ganska nöjda fast de hade nog gärna gjort mer, men bättre än inget. Om vädret tillåter att köra imorgon så är det träning för Douglas, sista gången.


Idag har Wilma varit hos tandläkare första gången eller rättare sagt tandsköterskan. De tittade på tänderna och gav lite information. Efter det åkte vi och hälsade på min farmor och hennes sambo dvs. gamle farmor. De blev jätte glada när vi kom. Vi passade även på och be om att få en stickad tröja till Wilma, farmor är duktig på att sticka.


Nu börjar det nog närma sig Novas löp, fick ett sms av Lena idag, vi håller alla våra tummar och tassar för att hon löper snart så det blir sommar valpar.

 
 
Sanna

Sanna

22 februari 2010 21:23

Spännande med valpar! Lycka till :)

http://hundenbex.blogg.se

 
Anki & Tjejerna

Anki & Tjejerna

24 februari 2010 07:46

Wow vad roligt att Bex pryder SLKs sida! Jag har också fått fokusera på annat än hundarna över helgen och början på veckan. Igår blev träningen isntälld förplanane var inte plogad. Rut och jag ska börja på nybörjar agillity i april :) Håller tummarna för att Nova kommer igång med löpet!

http://www.worspredd.wordpress.com

 
Erica

Erica

24 februari 2010 18:32

Åh vad roligt! den finns inte på internet såman kan se?

http://Ericasfamilj.blogg.se

 
Cathrine

Cathrine

24 februari 2010 19:53

Såg det! Supersnyggt!!!

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards