Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Träning med Anki, Kanel och Rut

Av Cecilia - 11 mars 2010 20:41

I dag har vi haft ännu en givande träning med Anki, Kanel och Rut. Det är så inspirerande och kul och träna med dig Anki!! Idag tog vi 2-3 lydnadsmoment ett som de klarade bra och ett som var sådär och när de gjort dom båda var det jätte jackpot. Douglas gjorde fotgående, vilket han gjorde hyfsat sedan gjorde jag läggande under gång. Helt plötsligt kunde han inte vad ligg betydde med mig men när Anki gjorde det, gjorde han det perfekt  Funderade på och lämna in honom på träningsläger hos Anki enbart hunden...... Nä jag får väl bli roligare och duktigare helt enkelt. Men fotgåendet måste jag börja höja ribban nu för annars går det sämre igen det märkte jag idag.

Bex fick gå fotgående, hopp(klass 1) och rutan. Rutan gick inte som vi trodde så där fick jag backa. Han är sjukt låst vid tageten i mitten om det så är en sten som är det. Så fort jag plockar bort den helt letar han efter den och blir osäker vad han ska göra. Anki kom på att jag skulle lägga den ibland och ta bort den ibland och det verka funka så nu får vi jobba vidare på det och se om vi kan bli av med den. Bex var den som jobbade på bäst idag, tyckte jag. Efter träningen var det bus. Douglas och Rut fann varandra direkt. Efter ett tag tyckte Kanel att det var ok och leka men då lekte man hejvilt.

Det så bra ut hos Kiropraktorn igår. Lite spänningar hade dom båda men inget större vilket var super skönt.

Ser ut som jag får en lagom liten grupp i agility, skön när man kan ge alla lite tid.

Har fått PM för Malmö utställningen. Verkar inte vara så många i championklass för jag har bara 2 hundar emellan Douglas och Bex. Selma(Hoffen) jag ska ställa går direkt på morgonen och lapphundarna går vid 11.

Ha en skön helg alla!

 
 
Anki, Rut & Kanel

Anki, Rut & Kanel

11 mars 2010 21:42

Jag skrev en hel uppsats och råkade komma åt musen och allt försvann *förtvivlad* Skriver bara en mening denna gången;o) Tycker det är kul att träna med dig också Cecilia!!!!!

http://www.worspredd.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards