Alla inlägg den 5 april 2010

Av Cecilia - 5 april 2010 19:36

Ja då har våra äckliga otrevliga fästingar kommit tillbaka, nackdelen att bo i Skåne där värmen kommer snabbare. Har inte hittat några själv men hört andra som plockat på hundar och katter som bor i stan.

Men eftersom mina killar börjat fälla för någon vecka sedan bestämde jag mig för att det skulle få sitt vårbad nu så jag kan börja behandla dom sedan. För jag behandlar dom eftersom jag inte vill uppleva fler fall med Erlichias. Men jag ger dom hälsokostpreparat som gör att jag kan förlänga behandlingen av exspot. det vill säga hoppa över en omgång. Så idag har vi haft Spa. Årliga badet, noggrann borstning, kloklippning och klippning av håret under tassarna. Annars drar de in så mycket skit nu när vädret är som det är. Tänkte shapa lite i kväll med. Ska börja få dom att lägga ringar på en pinne. Ny rolig utmaning. Då var den härliga helgen slut och verkligheten börjar igen imorgon...... En vårbild på Wilma i sandlådan.

  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards