Alla inlägg den 11 april 2010

Av Cecilia - 11 april 2010 20:21

Ja idag var det agility på schemat. Tränade killarna en stund innan jag skulle ha kurs. Douglas fick springa 2 enkalre kortbanor, där jag koncentrerade mig på handlingen och att inte prata utan låta honom jobba själv. Det gjorde han riktigt bra, han fastnade lite på lången där han inte längde sig några gånger men sedan gick han väldigt bra. Bommen var med på ena banan och idag var det bara en tvekan sedan var det fullt ös   Sedan fick han lite hopp övningar, linjer och utifrån och in. Avslutade med några slalom ingångar, gick rätt ok. Men oj vad det är roligt att träna Douglas just nu han är så öppen och mottaglig och vill allt!!

Bex fick också de 2 banorna med samma syfte som Douglas. Han gick också bra. Inte samma tempo som Douglas men jobbade på bra. Bex fick också några slalom ingångar och ja han hade tempo, helt otroligt. Men jag ångrar mig djupt, hade bestämt mig att koncentrera mig på ingångarna och därför klickade jag inte honom när han väl "hoppade" av fart i slalomen. Och ja jag ska ju inte byta sak mitt i allt ihop och det gjorde jag ju inte men i detta fallet hade jag önskat att jag gjorde det eftersom det händer så sällan. Men han gick mycket bra i slalomen annars.

Gruppen jobbade på bra idag. Nästa gång får de klara sig utan mig med en vikarie för då firar jag Wilmas 1års dag......ja ni läste rätt.....

Var har denna tid blivit av???

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards