Alla inlägg den 15 april 2010

Av Cecilia - 15 april 2010 20:35

Ja idag har vi varit på klubben och tränat med Anki, rut och kanel. Wilma, hundarn och jag åkte ner redan vid 9. Hundarna fick sitta i bilen medan jag och Wilma gick till lekplatsen. Sen fikade vi på en filt medan hundarna sprang och nosade. När hon ätit la jag henne i vagnen och gick en kort runda. Min kära prinsessa sov sött i vagnen medan vi tränade 2 hundar, sedan satt hon och tittade lite och gick omkring och filosoferade, super söt. Hon bara finner sig i alla lägen, helt otroligt. Men varken Bex eller Kanel var något vidare intresserade att träna åtminstone inte det vi hade tänkt. Jag körde igenom hela programmet och Bex verkligen lunkade sig igenom det, inte med den minsta lilla gnutta energi. Allt gjordes halv dant och med halv fart......skit tråkigt, men det kan ju inte gå sämre på lördag i allafall om man nu ska hitta något positivt. Douglas gick betydligt bättre. Körde igenom hela 1:an med honom med men belönade efter varje moment. Det är hans utgångspositioner, apporten och ställandet som behöver tränas på nu. Annars känns han mycket mer färdig nu och mer koncentrerad och fokuserad....super roligt!

Rut var nog den som gick bäst i mitt tycke, hon är en cool lite skit!

Vi avslutade på agilitybanan. Gav Anki lite tipps i slalomen och skickade Douglas på bommen några gånger och ja han tog den direkt!!! Några dagar till så den sitter riktigt sedan kanske vi kan börja jobba på vippan igen.

I går var killarna och vibba. Bex var trött där också, tror det har mycket med fällning och väder nu. Han är känslig i övergången nu innan han vant sig. Han har reagerat varje år mer eller mindre. Jag hoppade vibben eftersom jag inte mår hundra, bytte den mot en stund i massagestolen i stället.

Jag ska börja träna in burleken på mina hundar tror att det kan vara bra för båda. Bex för att höja förväntan och motivationen att jobba och Douglas för att kunna tagga ner och vara passiv och sedan fokuserad när det gäller.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards