Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Ett kort träningspass i trädgården

Av Cecilia - 19 april 2010 19:25

Idag fick killarna ett kort träningspass i trädgården. Bex jobbade vi på att leka  , går lite bättre nu, vi började om lite på ställandet så ordet verkligen har en betydelse och sedan började vi med apporten. Apporten gick faktiskt bättre än förväntan. Tränade olika delar i momentet både reaktionen för ordet, fart ut och fart in. har inte satt ihopa något än. Men tyvärr blev jag lite för ivrig och ville köra en gång till.....och då tyckte Bex det räckte så han tappade både farten och förståelsen. Varför är det så svårt att sluta när det går som bäst  . Ställandet kändes som jag nog sak backa lite till på, jag får ett ställande men inte så snabbt som jag vill. Men han jobbade på bra med glädje, vilket är det viktigaste för mig. Sedan fick han vissa lite konster för grannarna och det älskar han ju, så han var super nöjd efter! I förmiddags drog Bex Wilma i skrindan runt kvarteret + lite till. Han var mycket positivare och framåt idag. Någon gång till med hjälp sen fixar vi det nog själva. Douglas har haft en sämre dag i dag, bakslag kommer ju tyvärr även fast man inte vill och vill tro det. Har varit en ganska skällig dag överlag. Men han fick jobba positioner och ställande, gick rätt trögt i dag med. Men förträning inför apporten, där överraskade han mig. Har aldrig velat hålla i något om det inte varit leksaken, idag tog han och höll i tränings pinnen. Så där är jag super nöjd! Jag avslutade med ett plattsläggande med dold förare. Men här hade vi mycket störmoment, så det blev lite för svårt för Douglas. Han låg kvar men skällde en del. Grannarna tittade på dvs. lek kompisarna, Wilma sprang på gräset med pappa och de andra grannarna var i trädgården. Men det är bra träning. Bex låg stilla och lugnt hela tiden, lite sugen på att resa sig och springa bort till barnen men gjorde det ej!! Stolt matte!! I morgon är det agilityträning.

Idag shopade jag hopphinder på Rusta, så jag kan ha lite hoppteknik hemma i trädgården. Har ju insett att jag hinner träna så mycket mer om jag inte behöver åka iväg. Krävs så mycket planering för det nu när man har en prinsessa oxå. Klart att det är viktigt och komma iväg ibland men man kan ju träna i olika miljöer runt hemmet med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards