Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Vilken underbar debut för säsongen.

Av Cecilia - 8 maj 2010 19:06

I dag gjorde vi tävlings debut för säsongen i agility. Vi var i Lund, vi började med agilityklass. Först ut var Bex och han var så slö när vi värmde upp så jag undrade om vi skulle komma runt över huvudtaget. Men väl inne på banan gick han riktigt bra med mycket fart. Tyvärr blev det 5 fel pga. kontakt fält på bommen ner, men det var nog marginällt men  men så är det. Super nöjd med hans insatts!Trodde han lagt av sig lite men icke, till min stora glädje! Douglas diskade jag mig med för jag hjälpte honom med vippan. Vi hade redan 2 vägran, en på lången(stora mellanrum, tyckte det var läskigt) och en på bommen och när han då hoppade av vippan valde jag att hjälpa honom i stället för att det inte ska bli fel och han blir rädd. Var ju beredd på det.

Hoppklassen gick skit bra med båda. Douglas först ut grön som han är vågade jag inte riktigt springa på och chansa som med Bex men han nollade med lite tidsfel. tidsfelen kom av att jag klantade till ett byte och att jag inte vågar springa på lika fort. Men han är underbar på banan helt fokuserad och följer mig blint!

Bex har aldrig gått så snabbt på en hoppbana som idag. Även vi nollade och hade tid på 36s  Tyvärr var där många som var snabbare vinnaren låg på 25s men jag är super nöjd vi kom på 14 plats av 76 startande 10 fick pinnar och 13 pris(dock otur men men) Men 4 platser från pinne i hoppklass mot alla kelpi och BC hundar är jag super nöjd med!

Jag är så nöjd med denna dagen så det känns som jag vunnit första pris med båda killarn!!!

Imorgon är det upp tidigt 7 ska vi vara i Höör  Lite knäpp är man nog!

 
 
Cathrine

Cathrine

8 maj 2010 22:36

GRATULERA! vilken dag! Duktiga ni är. Lycka till i morgon.

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Annie

Annie

10 maj 2010 12:05

Stort grattis, vilken superdag! Nästa år kommer jag och Ecco och gör er sällskap för att slåss mot att Border collie och alla Kelpie =)

http://www.yatzi.se

 
Anki och tjejerna

Anki och tjejerna

12 maj 2010 10:46

Det var så roligt att komma och titta på er! Blir så impad och samtidigt tänker jag att vi inte har en chans bland alla duktig ekipage när vi debuterar...OM vi gör det ;)
Grattis!!!!!

http://www.worspredd.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards