Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Cecilia - 9 maj 2010 20:18

Ja man är nog lite korkad, som hund och tävlingsmänniska när man går upp 4.30 för att hinna vara på tävlingen kl.7.  Och inte gick det något speciellt bra heller idag. Vi kan ju inte vara på topp alltid  . Idag var vi 3 lapska och 4 finska som tävlade, super roligt att vi blir fler och gör reklam för våra underbara raser.Idag började vi med hoppklassen, det var ett klurigt byte som jag inte var överrens med mig själv hur jag skulle göra och det visade sig tyvärr på båda hundarna. Bex som är mycket mer rutinerad klarade ut det ändå med 10 fel men Douglas tog hindret från fel håll där av diskning men det var ju enbart mitt fel eftersom jag inte var överrens med mig själv med min handling. Agilitybanan, korkade Cecilia lätt Bex hälsa på en snygg Finsklapp hunda tjej innan loppet.......och ja han blev kär och en aning okoncentrerad, tog fel tunnel ingång och diskade oss. Douglas gick super bra hela loppet sprang över bommen så jag fick stoppa farten för att inte missa kontaktfält, till och med på vippan sprang han upp vilket är positivt men tyvärr hade han ju för hög fart och flög av den så jag valde att göra om den för han inte ska bli rädd i fortsättningen och där av diskade jag mig. En vägran i tunneln blev det innan diskningen han läste mig lite fel. Men den enda missen jag retar mig på är hälsningen innan loppet, allt annat är saker vi kan träna på och bli bättre på. Så helt missnöjd är jag inte med loppen även fast resultatet var mycket sämre än igår. Oh vad det är kul och vara igång igen! Jag är så impad av Douglas hur man kan vara så skällig och lite blockerad utanför banan och sedan totalt fokuserad så fort vi går in på banan!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards