Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Cecilia - 16 maj 2010 18:49

Idag har killarna fått ett lydnadspass i trädgården. Med Douglas körde jag igenom alla moment i 1:an utom apporten och ställandet för de är inte klara än. Han fixade det bra. Lite säkrare ingångar och lite snabbare läggande så börjar det se riktigt trevligt ut. Ställandet är vi inte klara för momentet, just nu sätter vi ord på det och jobbar näsa mot nos, men idag var han mycket snabbare på att ställa sig självmant. Bex jobbade jag med framåt sändande, ställande och fotgående. Det som gick bäst med honom var fotgåendet. Jag prövade även hoppet i klass 2 för att se vad som är svårast vad jag behöver träna på. Det som behöver jobbas på är att vända sig mot mig efter hoppet och sätta sig ner. Får fundera hur jag ska lära in det smidigast, tips mottages gärna. Idag gjorde han det med fler kommando och det blev snett och vingt.

Bex har även fått dra Wilma i skrindan idag. Han drog henne till lekplatsen där pappa och hon lekte medan vi gick runda och sedan hämtade vi dom och Bex drog henne hem igen. Nu går han riktigt bra och tycker inte det är obehagligt. Wilma sitter som en drottning på sin tron och bara njuter.

Imorgon är det agilityträning.

Nu är det bara en vecka kvar till Nova ska valpa.....  Och vi har bokat in 2 besök hos Lena och Anders för att få se de små.

Om 2 veckor åker vi till Zakynthos, ska bli så mysigt och avkopplande. Min mamma och pappa kommer att vara hus och hundvakt vilket känns tryggt.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards