Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Man ska inte ha pälsade hundar om man vill tävla utställning......

Av Cecilia - 21 maj 2010 20:35

Det slår ju aldrig fel. Både Bex och Douglas fäller nu, är dock inte nakna men mycket päls är borta. Detta lagom till Hässleholm imorgon.....Tyckte ändå att de gjort en ordentlig fällning för ca 1 månad sen,men men så är det med hundar med mycket päls. Det blir en super tidig morgon imorgon. Men jag får sällskap upp, Mamma, Micke och Wilma ska med.

Årets första fästing är tagen på Bex. Jag förstår inte varför dessa djur finns, har ingen funktionoch gör bara skada  .

Killarna är slagna hjältar sover sött i soffan, de har legat i trädgården i 12 timmar idag från 8-20 och när jag bad dom komma in tyckte dom att jag var världens taskigaste matte  .

En nyhet till är att jag fått plats på MH, för Douglas i Varberg i juni. Ska bli mycket intressant och se hur han reagerar på allt, eftersom jag tycker att Bex är den som är mest trygg av dom.

Sätter in 2 foto till på valparna, bättre kort kommer med tiden  

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards