Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Cecilia - 24 juni 2010 20:46

Idag har vi varit i Dalby och tränat med Anki, rut och Kanel. Det var lite i varmaste laget men vi tränade lite ändå. Douglas körde jag igenom nästan alla moment i ettan med belöning i väskan längre bort. Funkade överlag helt ok, vi är långt ifrån klara men en bit på vägen....nu behöver vi ut och byta miljöer för här hemma funkar de mesta bra. Bex fick bara göra olika motivations övningar eftersom han varit så tråkig denna veckan. Lite fotgående, inkallning med ställande och lite andra koncentrations övningar. Sedan shapade vi rutan men det gick inte bra. Men som vanligt är det super kul och trevligt att träna med Anki och massa hund snack blev det med.

Igår var Bex med som assistent i min valpkurs. Han skötte sig som vanligt super!

Nu blir det vila för båda grabbarna i 2 dagar för på söndag åker vi till Simrishamn för att tävla agility. Vi hoppas på mulet väder så det inte blir allt för varmt, tvärr lovar dom sol och 20-22 grader varmt.

En tråkig nyhet är att det blir ingen terapiutbildning för mig och Bex i höst. De har klyddat till det och bytt kursdagar, antal dagar, plats och pris  Super tråkigt jag tror att Bex skulle vara som gjord för detta.

Glad midsommar på er alla!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards