Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Cecilia - 30 juni 2010 21:35

Idag har det inte varit så soligt dvs. inte lika varmt heller. Så killarna fick följa med till klubben och köra lite innan jag skulle ha valpkurs. Bex jobbade hopp över hinder, shapa rutan och inkallning med ställande. Hopp över hinder blev riktigt bra i slutet. Shapa rutan gick riktigt kasst.....han hade inget driv och blev bara passiv. Måst komma på något som gör honom högmotiverad.....ingen belöning funkar riktigt bra för att få honom att tända till. Inkallning med ställande börjar funka men ingången är usel.

Douglas jobbade vi på hopp över hinder, apport och passivitet. Tyvärr slog det över lite idag = en massa snack. Men apporten shapade jag att han skulle plocka upp den från marken vilket han gjorde riktigt bra, nu håller han den vilket är ett stort framsteg.

Valpkursen gick bra, de jobbar på bra men oj vad man önskar att de förstått att ju noggrannare man är nu ju mer vinner man, hjälper inte att de hör mig tjata om det. Men det är stor förbättring hos alla och valparna är så goa.

Tassi har börjat bädda så nu närmar det sig med stormsteg, vi håller alla våra tummar och tassar!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards