Alla inlägg under augusti 2010

Av Cecilia - 15 augusti 2010 20:21

Det blev en lång rätt så seg dag. Vi var där i god tid eftersom vi hade med Wilma med, tyvärr var det lite försenat så det dröjde innan vi fick starta. Vi började med agilityklassen. Bex fick tyvärr 5 fel i slalomen så där rök den pinnen men vi slutade 10 av 53 så jag får väl vara rätt nöjde ändå och han gick bra för övrigt. Skulle vilja få upp speeden lite men det är svårt nu när det är sommar och varmt.

Douglas tog vippan mot alla odds så sen tappade jag min koncentration för jag blev så glad och det resulterade tyvärr i en disk. Men super nöjd med honom ändå. Hoppbanan var en ganska enkel med ett enda byte på hela banan vilket borde resultera i många BC hundar i topp. Fast så var det inte. Bex gick super och sprang så fort han orkade i värmen. Vi kom in på 0 fel men fick tyvärr lite tidsfel annars hade vår första pinne i hoppklassen varit hemma. Men väldigt nöjd ändå, vi kom på 6:e plats av 49. Det är få gånger jag och Bex klarar idealen på hoppbanan, vi behöver både banan och vädret med oss för att lyckas med det. Douglas gick jätte bra och sedan slarvade jag lite med min tydlighet, glömmer att han inte är tävlad så mycket. Så när vi hade 2 vägran bestämde jag mig bara för att springa på och se hur han följde mig och vad vi behöver träna mer på. Ja vi diskade oss även här men jag är ändå nöjd med honom och loppet det är ju bara vår 6:e tävling.

Ett stort tack till min kära mamma som var med och hjälpte mig med Wilma utan dig hade jag inte klarat mig!!

Efter en lång dag, åkte vi en snabb runda ner till Bex och Tassis valpar för att få lite valpmys och lite kort. Lovar och lägga uta i veckan. De var så underbart söta!

Av Cecilia - 14 augusti 2010 20:41

Ja mina "stakars" killar har inte fått jobba så mycket som var tänkt denna veckan. Tiden har bara sprungit iväg och har varit super trött på kvällarna. Men vi hoppas det gör gott med lite vila så de är taggade till imorgon  Då är det agilitytävling i Ystad och förhoppningsvis på hemvägen ska vi mysa lite med Bex valpar som nu är drygt 6 veckor.

Idag har jag, Wilma, mamma och Micke varit på Nallekonsert i Pildamsparken. Det var super mysigt och Wilma satt helt still i nästan 45 min och bara mös. Det var nog den enda tiden idag det inte har regnat. Regnet har bara vräkt ner hela dagen och gissa om vår trädgård står under vatten  Uppdatering kommer med kort och resultat imorgon eller i veckan.

Av Cecilia - 10 augusti 2010 20:31

Vilken tur att jag har en stor trägård som jag kan träna i för annars vet jag inte hur jag skulle fått ihopa kvällarna. vill ju hinna vara med min älskade dotter också de få timmar hon är vaken. Idag byggde jag upp tecknikövningar, slalomövningar och en sväng som fanns på banan i söndags som var svår, för Douglas. Båda killarna jobbade riktigt bra idag, pigga och kvicka på vad som skulle göras. Väldigt nöjd!

Efter att ha titta på Anettes film när hon tränar "klossen" blev jag lite inspirerad att kolla av om killarna kom ihåg hur man gjorde. Jo de kom ihåg men var rätt dåliga på bakbenskontroll, kändes som de glömt rätt mycket av den övningen. Nyttigt att plocka tillbaka emellanåt. Tack för inspirationen Anette!


Av Cecilia - 8 augusti 2010 19:28

Idag har jag, mamma och killarna varit i Sjöbo och tävlat agility. Vi började med agilityklassen, Bex fick 5 fel och slutade på 8:de plats. Felen var retligt kontaktfält ner på bommen men men så är det, annars hade nog sista pinnen varit i land. Super nöjd med loppet i övrigt. Douglas var sjukt okoncentrerad och snusig, gick inte på vippan och var allmänmt tråkig. Men han tog vippan på förträningen.....Ja det är väl och inte ge upp någon dag släpper det väl :)

Hoppklassen gick Bex bra men han fick 10 fel på hinder och lite tidsfel, men kändes trevlig och pigg vilket är det viktigaste för mig.

Douglas gick super bra och var med mig jätte bra. Tyvärr klantar jag mig lite med handlingen för att vi inte är samkörda och jag inte litar på honom. Retligt nog fick vi 0,59 tidsfel pga. min handling. Men det räckte till en 6:e plats tyvärr blev det dock ingen pinne. Men jag är super nöjd med båda killarnas lopp på hoppbanan.

Efter fick killarna lite massage av en massör som var där. Det var beövligt och dom njöt. I morgon är det jobb igen, blandade känslor. Min lilla prinsessa ska imorgon skolas in på dagis....oj vad tiden går snabbt.

Av Cecilia - 7 augusti 2010 21:50

Ja det var tänkt som en hel vilodag idag innan tävlingen imorgon. Men Wilma gjorde allt för att vi skulle plocka fram kärran så Bex kunde dra. Så, så fick det bli Bex fick ett litet träningspass han drog henne runt vårt kvarter. Han var rätt pigg och jobbade på bra i slutet till och med travade han.

Douglas fick vagn träning i trädgården. Idag efter en lugn början drog han faktiskt vagnen några steg själv!! Så till hösten kanske han också kan dra Wilma.

Imorgon är det agilitytävling i Sjöbo.

För er som inte har Facebook så ska jag berätta att vi nu blivit med Husbil. Ska bli supermysigt!

Av Cecilia - 5 augusti 2010 20:54

Det blev ett kort agilitypass på klubben idag, lite för varmt för killarnas smak men kände jag borde köra något lite eftersom jag ska tävla på söndag.

Sprang en liten bana med lite svårigheter som vänsterslalom, kluriga svängar och klätterhindren + säck och däck som vi ej kan träna hemma. Bex var helt ur form, han var sölig ointresserad och allmänt tråkig. Douglas jobbade på helt ok. Vippan gick ok men han smyger fortfarande över.


Av Cecilia - 4 augusti 2010 21:46

Ja då var denna valpkursen avslutad. En engagerad och rolig grupp. Hade gärna följt dom några veckor till. Känns som man släpper dom lite förtidigt enligt mitt tycke. Till avslutning fick de en aktivitetsbana med övningar vi haft och lite miljöträning med agilityhinder och som avslutning på allt fick valparna lite nosarbetes övningar. Pankaks spår, köttbullespår och leta frolic i en buske.

Killarna fick vila idag men fick lite små övningar på natta rundan, fotgående, platsliggning på cykelbanan osv. Väldigt taggade!!Imorgon ska jag försöka hinna ner till klubben och köra lite rätt hinder höjd, däck och klätterhinder.

Av Cecilia - 3 augusti 2010 20:29

Ja idag tog jag mig i kragen och gick ut och byggde upp lite hinder i trädgården. Var egentligen super trött efter dagen men det kan ju vara bra och ha tränat något innan tävlingen på söndag   Jag körde lite hoppteknik på rakt och böjt spår, snäva svängar och handling utan att prata så de läser min kropp. Bex var pigg och var duktig. låste sig för honom i en sväng men annars strålande. Douglas stressade upp lite så där kom några onödiga vov, men efter en stund kopplade han in huvudet och jobbade på riktigt bra. Han var med till 100% i all handling, men vi behöver jobba mer på framåtsändande och självständighet.

Imorgon har jag avslutning i min valpkurs. Vi ska ha lite miljöträning med agilityhinder, pankaks spår och aktivitetspromenad med godisletande i buske.

Imorgon är det en tidig morgon igen, det positiva är ju att man slutar tidigt också.

Är så i valet och kvalet om jag ska anmäla killarna till Sofiero. Det hör ju till.....men de är ju inte i så bra pälskvalité.....Ras specialen vill jag vara med men ha inte bestämt mig där heller, känns dumt och ställa hundar som inte är i hel kondition. Ge mig råd......

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards