Alla inlägg den 3 september 2010

Av Cecilia - 3 september 2010 20:39

Ja jag har inte varit så flitig när det gäller bloggen denna veckan. Har varit mycket som hänt denna veckan så tiden har inte räckt till. Men i onsdags var Anki och Mikaela här med sina tjejer och vi tränade lite agility. Hade satt upp en handling övning från  The Winning Combination DVD av Greg Derrett den var nyttig även för mig och Douglas. Sedan övade vi lite framåt sändande och inkallningar. Det var en rolig träning som gav mig ny energi. Killarna tyckte ju att leken med tjejerna efter var det bästa men de jobbade på bra under träningen.

Idag har jag kört ett lydnadspass med killarna som också gav mig massa energi. Bex jobbade på bra, blev lite slö i slutet. apporten funkade inte alls idag men övriga moment är på G. Douglas gick väldigt lätt upp i varv och skall idag, vet inte varför. Jag frös och bara stod still när han gick igång och när han var tyst jobbade vi igen. Funkade stundvis väldigt bra. När han väl tränade gjorde han det super. Även här var det ett litet bakslag på apporten och även ställandet. Men nöjd ändå!

I morgon blir det vilodag för killarna och på söndag ska jag och Douglas gå vår första kursgång på tävlingslydnadskursen.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards