Alla inlägg den 6 september 2010

Av Cecilia - 6 september 2010 21:17

Det har inte ens hunnit bli måndag innan hela denna veckan var totalt överfull med saker som måste hinnas med denna veckan. Tala om stressad känns inte som jag räcker till alls och vet inte vad jag ska prioritera bort för allt som ska göras känns viktigt. Var på första kurstillfället med Douglas igår. Verkar vara en lärorik och intressant kurs. Men träningen blev katastrof, Douglas låste sig totalt vilket är mycket längesedan. Han skällde konstant i 10 min så jag inte kunde träna något över huvud taget. Kände mig så fruktansvärt dålig och okunnig och helt fel person på helt fel plats. Han har i försig haft en rätt skällig period nu men det var väldigt längesedan han låste sig så. Även idag var han lite låst när vi tränade inne. Han gick dock inte igång i skall men var inte lika arbetsvillig som vanligt. Vi tränade ingångar, starter och sitt, ligg och stå. Gick inte så bra. Helt plötsligt kan han ej fot, sitt och stå. Känns väldigt motvilligt just nu. Bex gick också sådär men betydligt bättre än Douglas. Blir även stressad av att hon vi tränar för tyckte att vi minst skulle få in 3 pass mellan gångerna, vilket kan gå ibland för mig men överlag rätt tufft eftersom jag vill få in ett agilitypass också då tävlings säsongen fortfarande är igång. Jag mår bäst när jag spontant kan gå ut och träna när jag känner att idag hinner jag, men att träningen som blir är genomtänkt innan. Får se om jag kan hitta någon lösning. Något jag ska ändra på redan tills nästa gång är att vara där tidigare så han får snusa av där vi ska vara och får trygghet av det.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards