Alla inlägg den 13 september 2010

Av Cecilia - 13 september 2010 22:08

Inte pga. att jag har för många träningar, tyvärr utan för att dagar och kvällar bara försvinner från mig. Så känns det i allafall. I går blev det mini pass agility handling i trädgården i halv mörker. Douglas tyckte det var lite läskigt och låste sig lite men jobbade på ok sen. Bex var sjukt taggad och behövde bara belönas med kamp i strumpa vilket är väldigt ovanligt.

I dag har jag varit på kurs med Douglas. Gick betydligt mycket bättre idag, även fast jag fick sänka kriterierna mycket så var han näst intill tyst vilket var målet för mig idag. Vi jobbade vi bilen och det funkade mycket bättre. Idag jobbade vi på fotposition med hjälp av baklängesgång, starter och fokus, uthållighetsträning, ligg, sitt och stå. Han kunde genomföra allt vilket jag är mycket nöjd med men vissa saker fick jag förenkla jämfört med vad han kan hemma. Idag var det kul och gå kurs och jag kände jag fick ut något av det.

Min älskade prinsessa är inne i en drömperiod igen, vilket gör att hon håller oss vakna under nätterna, så i natt sov vi 4 timmar i streck. Men hon lyckades orka med utflykten till Skånes djurpark ändå och jag lyckades överleva dagen på jobb. Nu kallar sängen! Sov gott alla!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards