Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Både kropp och knopp helt slut!

Av Cecilia - 23 september 2010 20:39

Just nu känns det som jag är nere i en ordentlig svacka är helt slut orkar inget och hittar ingen ny energi. Känns som man stressar sig igenom varje dag och ändå räcker man inte till. Är inte ens sugen på och träna hund och då har det gått långt. Men idag har killarna fått kiropraktikbehandling, de vanliga skavankerna var där men de svarade bra på behandlingen. Sen gick vi en runda vid arrie sjön, jätte mysigt strövområde. Där hade vi lite sök lek. Hitta bollen i högt gräs. Bex blir som valp när han får göra den leken. Douglas gör det men inte med lika mycket glädje som Bex. Känns som träningen inför kursen inte fått så mycket fokus som den skulle, tycker inte det är kul och träna lydnaden just nu...vet inte varför. Så det känns lite tungt att gå kursen just nu. Men jag får försöka skriva ner övningar och tips så jag kan ta upp det sen när motivationen är högre.


 
 
Ingen bild

Liz

23 september 2010 21:18

Man kan inte alltid vara på topp. Tillåt dig en svacka. Det är kanske inte så konstigt att du är tömd på energi............ Begär inte orimligheter av dig själv. Tröttheten kommer ju som på beställning efter några dagars urladdning. Försök hitta nya energikällor så ska du se att du kommer igen :)

 
Cathrine

Cathrine

23 september 2010 21:32

Du har en klok mamma, lyssna på henne! Och som du skriver, ta paus, skriv ner det ni lär er på kursen och träna när lusten är tillbaka. Resultatet uteblir ändå om du inte är på hugget - hundarna känner det.
Kram

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Anki & Tjejerna

Anki & Tjejerna

23 september 2010 22:04

Jag känner mig oxå ute på hal is, men bara pga en förkylning. Jag vet ju vad du brottas med, så jag skulle nog vilja ge dig ett råd :lyssna på din kropp! Kankse lite promenader med fika, lite boll let i gräset är det du ska nöja dig med för en stund.
Tänker på dig Kram

http://www.worspredd.wordpress.com

 
Ingen bild

Ragnhild

25 september 2010 12:36

Du har jo et hektisk liv, kan det høres ut som, og da er det viktig å gi seg sjøl hvile iblant. Noen ganger blir batteriene tomme, men la deg selv få litt ro, og så kommer du tilbake igjen!

 
Ingen bild

Cecilia

26 september 2010 19:29

Tack för all omtanke och kloka ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards