Direktlänk till inlägg 5 november 2010

En extra ledig dag.....säger man inte nä tack till :)

Av Cecilia - 5 november 2010 10:08

Igår var både jag och Andy ledig. Han var pappa ledig och jag hade tagit ut komp för vi hade så lite barn. På förmiddagen var vi och badade alla 3. Sen var jag hos frissan. Var ju på tiden......blev super nöjd. Sen fick Wilma vara hos farmor lite medan jag och Andy passade på och gå på Ikea.

Idag fick jag en extra dag ledigt tack vare min kära arbetskamrat Siv som ringde innan jag hunnit iväg. En dag ledigt til säger man ju inte nä tack till  Wilma fick vara på dagis några timmar ändå. För jag behöver hitta lite energi. Energin hittar jag genom mina älskade hundar så nu har jag änteligen både kraft och tid och träna idag. Med Bex körde jag rutan, gick super bra! Hopp, gick sådär får fortfarande inte ut honom även fast jag använder taget. Han struntar i tageten och sätter sig så snabbt han kan när han är över vilket blir super nära hindret. Får fundera lite mer på det..... Sen övade vi lite med apporten springa och hålla den, sätta sig med den och sen gjorde vi ett helt moment som var klart godkänt, för och vara honom och apport.

Douglas var lite överladdad idag så det komlite små skall. Vilket jag taklade idag med att bli passiv och tråkig. Funkade helt ok. Douglas övade vi hoppet, dvs. vilja hoppa och ha sug till hoppet. Funkade jätte bra. Gjorde några hela moment och det börjar likna något inte helt ok ingågnar men mycket bättre. Sen shapade vi stå och la på komando men fortfarnade näsa mot näsa, gick ok men han var lite för laddad. Avslutade med lite träning hålla fast apporten. Samma sak här lite för mycket myror i kroppen för att klara av att hålla stilll. Väldigt lätt störd idag fast vi var i trädgården.

Till lunch blir det en långrunda behöver både jag och hundarna, Wilma sover ju bäst när vagnen rullar så hon hänger ju gärna med  

I kväll ska jag, mamma och Andys mamma på Ladies Night. Det kan vi nog behöva för att koppla bort allt för en liten stund. Sen har vi en underbar helg framför oss.

 
 
Anki och tjejerna

Anki och tjejerna

5 november 2010 20:01

Nä det tackar man inte nej till, du är så värd en extra ledig dag

http://www.worspredd.wordpress.com

 
Ragnhild

Ragnhild

5 november 2010 21:31

Bra trening! Så fint at Douglas gir opp bjeffinga når du opptrer som passiv og tråkig! Det er den metoden jeg liker best også, men det skal mye tålmodighet til!

http://emma-birka.blogspot.com

 
Cathrine

Cathrine

5 november 2010 21:48

Testa att kasta stor gottis eller leksak mellan öronen på Bex när han är över hindret som sedan landar en bra bit fram i den riktningen du vill ha han. Varvat med annan träning med tex targeten. Kanske längre avstånd från hindret så han har superfart och automatiskt landar längre ifrån innan han kan hinna sätta sig.

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards