Alla inlägg under november 2010

Av Cecilia - 17 november 2010 19:04

Tog mig i kragen och tog mig ut i regnet och träna killarna nu när Andy var hemma över natten. Jag behövde få lite egen tid. Bex kedjade jag 3 moment linförighet, läggande och fjärr. Han föll även denna gången på fjärren. Medan de andra momentetn gick super. Får nog ta ut fjärren igen separat. sedan la jag vikt på ställande och apporten. apporten gick super idag fart ut och fart in lite dåligt greppande men annars mycket bra. Ställandet gick bra efter vi kört förövning med backa. Men där är en bit kvar. Vi var på gröningen vid lekplatsen och han var lite lättstörd idag nu var det ju rätt mörkt men inte likt honom men nyttig träning. Bex är sjukt laddad nu, är sugen på att starta lucialydnadnen men vet inte, vi är ju inte helt klara med alla momenten men han känns så underbar och jobba med nu.

Douglas tränade jag bara passivitet och gå ifrån. Emellan gjorde jag lite linförighet och läggande under gång och massa lek. Passiviteten gick bättre idag men vi har en bit kvar.

Av Cecilia - 15 november 2010 19:57

Jag och Douglas kom med på Greg Derrett kursen i december. Gissa om jag blev glad! Ska bli så spännande......

Idag har jag varit hemma med min älskade dotter eftersom hon haft feber hela helgen. Men tillstötter inget är det jobb och dagis imorgon.

Andy är borta hela veckan, tråkigt och jobbigt att vara ensam.

Av Cecilia - 14 november 2010 19:17

Idag åkte jag och killarna till Veberöd för att träna lite lydnad med Anki och Kanel(http://worspredd.wordpress.com/) och sen var även hennes andra träningskompis med. Jag var där lite tidigare och körde lite med Douglas. Lite linförighet och inkallning. Han var lite skällig idag. Sen fick han komma ut efter jag tränat Bex och tittat på de andra. Då jobbade vi med taget, rutan i lekform och passivitet utan skall. Han var mer fokuserad men skallet fanns där även nu.

Bex ville jag testa av hur långt vi var på annan plan. Vi la alla 3 på ett plats först. Jag och den andra tjejen gick iväg och Anki stod kvar. Han låg utan en tanke på att gå upp men pep lite i uttråkning och tyckte han lika gärna kunde passa på och tvätta sig när han ändå låg och väntade......typiskt Bex  Sen kedjade vi ihop linförighet, läggande under gång och fjärr och han var riktigt laddad och gjorde det riktigt bra, fjärren kan han dock bättre. Sen körde jag en ruta med taget och en utan vilket han gjorde klockrent. Kollade av apporten, inte helt klar men mycket mer fart nu, sista kändes riktigt bra klart godkänt. Inkallning med ställande behöver vi jobba mer på gick inte så bra. Hoppet gick bra första och sådär andra. Men överlag är jag mycket nöjd med honom idag!! Tack Anki för jag fick träna med er, det var roligt och välbehövligt både för mig och hundarna!!

Av Cecilia - 9 november 2010 20:10

Nu är det höst, blir mörkt snabbt och man hinner inte göra något ute innan mörkret när man kommer hem. Så idag fick det bli aktivering inne för killarna. Shapade pedalhink och lägga boll i den med Douglas men vi är fortfarande att de är 2 moment hålla boll och trampa på pedalhink. Bex kan den så vi fräschade bara upp den. Sen shapade jag att de skulle ta en plastring från golvet och trä på min hand. Bex har nästan klurat ut det helt och Douglas är på go väg. Douglas fick även lite shaping i backa. Sen hade de godisök, de är superladdade nu att leta. Douglas är den som har mest tålamod och gör det ordentligast.

Av Cecilia - 7 november 2010 21:31

Vi har haft en heldag i Skånesdjurpark, super mysigt. Nästan inget folk och djuren var ute eftersom det var lite halv kylet. Här är en bild när Prinsessan sitter på en traktor. Hon kunde inte köra den själv men åkte bak på när Sebastian körde   

Och som tur var vann MFF så nu kanske jag får tillbaka min vanliga pojkvän, kan man ju alltid hoppas  Så får vi väl se om vad slagningen håller.......  

Av Cecilia - 6 november 2010 19:14

Idag har vi haft en riktig late dag. Inte gjort mycket men ett kort träningspass hann vi med idag. Bex fick 2 moment hopp över hinder och fjärr. Hopp över hinder gick mycket bättre idag även fast jag gjorde exakt lika dant som igår. Men då hade jag 2 moment med taget, kan ha förvirrat lite. Men idag gjorde han det riktigt bra och var super laddad vilken energi. Fjärren gick också bra, han är duktig på att inte flytta sig men idag kom några vov.

Douglas fick hopp över hinder och taget träning. Hoppet gick bra men nu har jag fått hopp i ingångarna istället  Men det får jag väl ta i tu med nu när det andra funkar. Träning taget, gick super bra han gjorde det med massor av energi och vilja.


Ladies Night igår var en upplevelse ut över det vanliga. Uppträdet var väldigt bra men skit vad folk beter sig underligt.


Imorgon ska vi till Skånes Djurpark, jag, Wilma, Micke , Jossan och Sebastian. Ska bli supermysigt och vara där hela dagen. Min kära sambo laddar upp redan från morgonen så han kommer ändå vara hel knäpp hela dagen så det är bättre vi är på olika håll  

Av Cecilia - 5 november 2010 10:08

Igår var både jag och Andy ledig. Han var pappa ledig och jag hade tagit ut komp för vi hade så lite barn. På förmiddagen var vi och badade alla 3. Sen var jag hos frissan. Var ju på tiden......blev super nöjd. Sen fick Wilma vara hos farmor lite medan jag och Andy passade på och gå på Ikea.

Idag fick jag en extra dag ledigt tack vare min kära arbetskamrat Siv som ringde innan jag hunnit iväg. En dag ledigt til säger man ju inte nä tack till  Wilma fick vara på dagis några timmar ändå. För jag behöver hitta lite energi. Energin hittar jag genom mina älskade hundar så nu har jag änteligen både kraft och tid och träna idag. Med Bex körde jag rutan, gick super bra! Hopp, gick sådär får fortfarande inte ut honom även fast jag använder taget. Han struntar i tageten och sätter sig så snabbt han kan när han är över vilket blir super nära hindret. Får fundera lite mer på det..... Sen övade vi lite med apporten springa och hålla den, sätta sig med den och sen gjorde vi ett helt moment som var klart godkänt, för och vara honom och apport.

Douglas var lite överladdad idag så det komlite små skall. Vilket jag taklade idag med att bli passiv och tråkig. Funkade helt ok. Douglas övade vi hoppet, dvs. vilja hoppa och ha sug till hoppet. Funkade jätte bra. Gjorde några hela moment och det börjar likna något inte helt ok ingågnar men mycket bättre. Sen shapade vi stå och la på komando men fortfarnade näsa mot näsa, gick ok men han var lite för laddad. Avslutade med lite träning hålla fast apporten. Samma sak här lite för mycket myror i kroppen för att klara av att hålla stilll. Väldigt lätt störd idag fast vi var i trädgården.

Till lunch blir det en långrunda behöver både jag och hundarna, Wilma sover ju bäst när vagnen rullar så hon hänger ju gärna med  

I kväll ska jag, mamma och Andys mamma på Ladies Night. Det kan vi nog behöva för att koppla bort allt för en liten stund. Sen har vi en underbar helg framför oss.

Av Cecilia - 1 november 2010 20:07

Idag har jag varit med killarna och ögonlyst båda. Båda utan anmärkning  Så nu står de till förfogande för avel ett helt år till.



Varför kan man inte få sluta sitt liv på ett värdigt och positivt sätt när man inte har någon återvändo? Jag vill minnas alla positiva minnen och komma ihåg alla positiva bilder, jag vill inte minnas som det är nu.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards