Alla inlägg under december 2010

Av Cecilia - 7 december 2010 19:58

Idag blev det änteligen kurs för Greg. Det blev en väldigt intensiv dag och lång dag. Men det har varit super kul och givande, även fast jag var den som var mest nybörjare i systemet. Jag har massor att lära och fundera över. Kunde inte ta in allt pga. att jag var trött och det var mycket ny information och på engelska. Men lite har jag fått med mig! Douglas skötte sig bra. Blev lite skällig men fullt fokuserad när han väl skulle jobba. Efter jag lagt om strategin med hjälp av Greg och lekte in honom i starterna gick han mycket bättre och tystare.


Jag hoppas du tog racer bilen och körde med gasen i botten som du önskade. Jag hoppas du tagit ett stort moln där uppe så vi alla får plats hos dig när vi kommer. Tidigt i morse somnade min älskade morfar in och slipper nu lida mer. Du kommer alltid och vara älskad och saknad men det finns ett lugn nu att du slipper plågas och lida mer. Till minne av dig ska jag sätte in lite kort.

     

Älskar dig morfar!!  

Av Cecilia - 5 december 2010 18:36

Men lite energi ger killarna mig. Körde ett kort shaping pass idag. Ringar på pinnar, greppa rätt, Bex fnysa och slicka sig runt munnen och Douglas backa. Det gick bra och de tyckte det var kul. Mer blir det tyvärr inte just nu. Men ska försöka ta mig samman och fokusera på kursen imorgon och tisdag. Tror jag skulle behöva det för att fylla på energi. Tyvärr blir det ingen tävling i Trelleborg nästa helg, där är för mycket snö på plan. Så nu får vi sätta upp ett nytt mål som vi kan jobba mot.

Av Cecilia - 4 december 2010 20:24

Just nu är det väldigt tungt. Morfar flyttade till Hospis i går och på 3 dagar har det gått fort.....Jag har så svårt att acceptera att han bara måste ligga och bli sämre och sämre. Går på massa smärtlindring och lugnande. Han är näst intill helt klar i huvudet, blir inte bättre och vill inte längre. Varför kan man inte få avsluta sitt liv på ett värdigt och skönt sätt som man själv väljer??? Det gör så ont i mig och se honom så här eftersom det är inte den morfar man vill komma ihåg.

Men idag gjorde Bex en super insatts. Han följde med till morfar, satt i mitt knä i stolen bredvid morfar. Morfar tog sin hand och pillade i hans päls och så kom ett leende. Den här stunden vill jag ha kvar på min näthinna så länge som möjligt!!

Annars har vi varit ute och byggt snögubbe i trädgården. Kort kommer när jag tagit mig samman och laddat ner dom i datorn.


Av Cecilia - 2 december 2010 19:58

I dag kom Rävrackans Zayonara hit för parning med Douglas. Allt gick super bra och hon var verkligen en bra tik för att få bra upplevelser av parning. En super mysig lugn tik. Douglas fick även leka lite med de andra 2 hundarna som Anette hade med sig efter, vilken lyckodag för lillplutten  Hon kommer på besök i morgonbittig innan de åker hem också. Ska försöka ta lite foto om jag hinner då. När vi hämtade hem Bex märkte han ju vad som varit på besök, så lite dryg har han varit i kväll  

Prinsessan har feber igen så imorgon har vi flörtat lite med farmor för att slippa vabba.

På måndag och tis är det Greg Derrett kurs ska bli så roligt och spännande.

Den energin som jag har kvar försöker jag ge till mormor och mamma som behöver all ork de kan få just nu.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards