Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Cecilia - 2 februari 2011 20:02

Ja idag var det lite vårlikt och snön har vi inte sett till på ett tag. Så enligt mig skulle det ju vara kanon för agilityträning i trädgården. Men det blev ju inte riktigt så eftersom marken var frusen så fick jag ju inte ner en ända pinne i marken  . Så jag fick snällt ändra om min planering till lydnadsträning istället. Bex fick börja idag. Jag körde små korta delar av olika saker så han inte hann tröttna och det funka jättebra, han hade massor av energi. Fotgående jobbade vi på uthållighet med avståndsbelöning, gick super. Rutan ganska kort avstånd med target som försvinner ibland. Gick mycket bättre idag och han gjorde det klockrent. Ställande på inkallning, får inte riktigt till det.....vill ha ännu snabbare ställande men han jobbade på bra. Fjärren gick superdåligt, avslutade med apporten som också funkade riktigt bra idag.

Douglas var överladdad när han kom ut, så jag bestämde mig snabbt för att träna fokus och passivitet. fotgående + sitta i fot och titta på mig, gick först inte alls men när han väl kopplade in alla sina hjärnceller gick det bra. Platsläggande med belöning bakom, gick rätt bra. Inkallningen gick helt ok idag till och med ingångarna. Apporten tränar vi än bara fart och greppandet men här jobbade han på bra.

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards