Alla inlägg under februari 2011

Av Cecilia - 21 februari 2011 13:23

I dag såg Douglas andra kull ljuset 5 hanar och 2 tikar blev det och alla mår bra. Första bilden på de små trollen!

  

Vill ni veta mer om kombinationen eller är sugen på en valp gå in på http://www.dagsmejanskennel.se/16818644

Av Cecilia - 20 februari 2011 20:54

Denna helgen har varit super mysig. Har hunnit med massor och verkligen kunnat njuta av helgen. Idag blev det en ordentlig morgonrunda och sen blev det långrunda till lunch. Vi var ute och gick 1 1/2 timme. I eftermiddags har vi varit och hälsat på kompisar. I morgon är det måndag men jag ska inte jobba  , har kompat ut mig och på torsdag ska jag ta ut mamma dag. Så jag jobbar bara tis, ons och fre, skönt! Imorgon ska killarna får sin halvårs kiropraktikbehandling. Ha en bra Sportlovsvecka alla!

Av Cecilia - 19 februari 2011 21:06

Vi har haft en helt underbar tränings eftermiddag med Anna och Zeke. Vi hann gå igenom de flesta momenten i de olika klasserna där hundarna är, inte hela moment men där hundarna var. Kändes väldigt bra idag, positivt och mycket energi. Det mesta lossnade under eftermiddagen. Tusen tack Anna för en super rolig eftermiddag! Här kommer lite bilder från dagen.

 

Bex i hoppet. Just nu jobbar vi bara över och ut....

 Lekstund, roligast Bex vet är när man jagar honom      Övar rutan

Fotgående har blivit roligt, det är jag glad för!

 Fina Zeke 

Zeke i hoppet        

Av Cecilia - 16 februari 2011 21:27

  

Det blev min älskade Douglas! Som snuvats på cert efter cert detta året, kan vara skönt att man får detta som plåster på såren   

Av Cecilia - 16 februari 2011 20:11

Ja idag tog jag mig samman efter legat sjuk. Vi körde ett kort lydnadspass. Bex fick jobba fritt följ, rutan, ställandet och apportering. Han gick så sjukt bra att jag trodde jag drömde. Han har varit så super tråkig när man varit ute med honom, lysnar inte och bara går i sin egen lilla värld. Men idag vilken hund  Ska jag hitta något som inte gick strålande är det fortfarande ställandet som jag vill ha snabbare.

Douglas däremot hade inte mycket rätt idag. Jag ser ju ett mönster när jag tar honom sist, då hinner han gå upp i varv och kan inte fokusera alls när han kommer ut och det resulterar ju i att han går och pratar för han inte förstår. Men jag hade redan bestämt mig för att jobba fokus och passivitet på honom idag där av lät jag honom vänta. Det tog ett bra tag innan han landade och fouserade på att jobba. Tror jag ska pröva och inte prata så mycket när jag tränar honom för då koncentrerar han sig bättre. Passiviteten gick rätt ok idag. Sen shapade jag lite stå nos mot näsa som gick bra så länge jag körde nos mot näsa men annars sitter så långt inne  shapandet i fot och när jag sedan sätter komando på så är det som bortblåst. Till sist fick han 3 apporteringar och dom gjorde han riktigt bra. Fick även honom att göra apporten i 1:an motiverat....mycket nöjd!

Men allt detta dåliga glömdes fort då jag fick stopp på honom när en hare sprang precis framför näsan på honom, han kom tillbaka snabbt och duktigt mycket stolt matte  

Av Cecilia - 9 februari 2011 19:12

Idag blev det ett lydnadspass. För Douglas del jobbade vi med frittfölj och hålla fokus, ingångar och hopp över hinder(1:an). Douglas gick super bra!!Ingångarna börjar sitta och han orkar hålla en längre tids fokus men kommer fortfarande av sig om något större störmoment händer. Idag kom ett dagis gående och det blev lite jobbigt. Men han är lättare att bryta nu. Bex fick jobba på fritt följ med avståndsbelöning, ställande och hopp över hinder(2:an)Oj vad han var laddad idag nästan över laddad   Men han gick väldigt bra han med! Vi avslutade med en runda runt åkrarna i det mysiga vädret fick lite vårkänslor idag!!

Av Cecilia - 6 februari 2011 12:41

Idag byggde jag upp hoppteknikövning på böjt spår som uppvärmning. Sen jobbade vi på tajta svängar och slutade med slalomingångar. Båda killarna jobbade på bra. Douglas slog det lite slint någon gång fattade ingenting och Bex energi försvann på någon övning men annars var de duktiga.

Eftersom min älskade Douglas är ett energiknippe där det ibland är lite överfullt i kroppen, så han lyckades övertala husse att följa med på löpar rundan med. Så han och husse är precis hemkomna från 5 km löpar runda.......och nu är han trött   . Nu är snart denna helgen över och en ny vecka och nya utmaningar..... 

Av Cecilia - 5 februari 2011 19:21

I går kväll fördde 6 små bruna ulltussar. 4 hanar och 2 tikar. Allt hade gått bra!

Här kommer en bild på en super duktig mamma och 6 små underbara troll.

  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards