Alla inlägg under mars 2011

Av Cecilia - 31 mars 2011 19:55

Bex fick börja idag. Apporten klockren, ställandet helt ok, fritt följ super bra. Fjärren katastrof, tala om ojämn......Han tittade på mig som om jag var dum i huvudet, det här har inte jag lärt mig mamma. Sedan la vi vikt vid hoppet och rutan. Rutan börjar funka rätt bra, hade 2 olika ruter jag skickade till på olika avstånd. Hoppet försökte vi med att lägga targeten långt bort och att jag stannade honom med ett sitt där jag tyckte det var lämpligt, funkade helt ok. Men utan vände han snävt och satte sig snett och nästan i hindret. Får väl pröva med targeten på långt håll ett tag och se om det kan funka, tack Anna för tipset. Prövade även med Ankis tips gick tyvärr inte hem lika bra, han undrade vad jag sysslade med. Varför det kom boll och godis flygande  Skulle JAG ta det som belöning trodde du mamma.......hur tänkte du då??

Douglas var rätt uppe i varv eftersom han fått vänta så träningsplanen sprack direkt. Men jag fann mig snabbt i en ny ide. Jag började med apporten, inkallning och hopp och då glömde han sin stress och började jobba sedan gick jag tillbaka till koncentrations sakorna. Funkade helt ok.

Av Cecilia - 29 mars 2011 14:27

Ja det låter som ett drömrecept. Men det är en väldigt skum kännsla att gå hemma och göra det man får energi av och ändå bli trött och behöva vila. Det är en väldigt konstig känsla att dela in dagen i aktivitet, vila osv. Men idag har jag varit och tagit en massa prover så nu hoppas jag att de hittar något som går och rätta till. För idag är jag totalt genomförkyld igen  Jag har fått stränga order att vara hemma denna veckan och inte sova med Wilma på 2veckor eftersom det är hon till 99% som ger mig alla infektionerna. Kroppen måste hinna återhämta sig. Tala om svårt när man hör henne kalla mamma på natten och när pappa hämtar henne frågar hon efter mig.......men visar jag mig så ska hon sova med mig så det går inte  Usch vad det känns i hjärtat.

Men killarna har fått ett lydnadspass idag. Båda gick kanon. Douglas körde igenom alla klass 1 moment. Ingångarna börjar sitta och ställandet är nära och se ut som ett moment nu. Han var så positiv och koncentrerad idag. Riktigt kul och träna!

Bex gick också super bra. Apporten gör han klockrent nu, vilket är jätte kul eftersom han inte tyckt det var roligt innan. Det mesta satt idag. byte uy taget plattan mot en sten idag men det var inga problem. Men hoppet är för mig en gåta. Han gör det klockrent med taget men även om han inte ser att jag tar bort tageten så måste han känna det för när den är borta sätter han sig snett och super nära hindret. Någon som har något annat förslag hur jag kan träna in hoppet i 2:an??Alla förslag välkomna!!

Av Cecilia - 27 mars 2011 20:56

En stund kunde jag hitta en gnutta energi och orka träna en stund med mina älskade killar. Men det är en sjuk känsla att inte ens få tillräkligt med energi av att träna killarna eller vara med min prinsessa  Dom som är mitt allt och ger mig så mycket i vanliga fall.

Killarna fick lite agilityträning idag med. Idag jobbade vi på självständighet. Kunna ta hinder en bit ifrån mig och framåt sendare. Dvs jag var ganska passiv....men blev sjukt trött ändå. Sedan gjorde jag en minibana med 10 hinder och rätt många byten. Båda killarna jobbade på super bra. Douglas behöver mer självständighets träning är ju rätt mammig  Men det känns som de börjar ladda för säsongen.

Imorgon ska jag sjuka mig för att försöka få en läkartid, för nu orkar jag inte gå så här mer.

Av Cecilia - 26 mars 2011 10:43

Är så nerstämd för att aldrig kunna känna att jag orkar eller känna mig lite frisk ens. Har haft en vecka efter jul som jag känt mig frisk och pigg att träna  

Men jag samlade ihop mig idag och körde lite placeringsträning i agility med killarna. Det är övningar jag verkligen behöver, var jag placerar mig inför nästa hinder så de ej kan tveka om var de ska. Jag vill att de ska sitta i ryggmärgen och att jag inte ska behöva tänka. Båda killarna jobbade på bra. Bex hade som vanligt inte jätte mycket energi men gjorde vad han skulle. Men oj vad slut jag blev efter.....tala om att fortfarande vara dålig..... Har nu börjat proppa i mig vitaminer och järn för att se om jag kan få tillbaka någon kraft annars får jag nog gå till doktorn för så här kan jag inte ha det. Jag går på halvfart alltid.

Idag fyller min älskade sambo år, så vi ska gå ut och äta och mysa på stan. Wilma ska med mormor, morfar, Micke, farmor och kusinen på Nalle konsert.

Ha en bra helg alla!!

Av Cecilia - 20 mars 2011 20:56

Douglas insatts i ringen idag är absolut inget att skryta med. Väldigt uppe i varv och låste sig i sitt skall ända tills domaren tittade ensam på honom då fick jag igenom honom lite. Kommer och ta tid och vänja sig vid det nya systemet kändes hårt när mer än hälften av alla hundar i rasen åker ut på very good. Men o andrasidan är very good en halv 1:a och en halv 2:a. Men jag var absolut inte nöjd med Douglas insatts, bedömningen var väl helt ok.

När vi kom hem väntade storstädning av hela huset, vi har 2 års besiktning på onsdag. Men eftermiddagen räckte även till att köra ett litet lydnadspass i trädgården. Bex var super laddad och jobbade på jättebra. Vi jobbade med rutan, fjärr, hopp och apporten. Känns som jag måste lägga lite vikt vid hoppet och rutan nu. Men jag älskar hans energi och glädje nu.

Douglas gick inte riktigt lika bra. Vi jobbade med hopp, ingångar, fotposition, ställande och apport. Ställandet känns som jag hittat nycklen börjar sitta mer och mer nu. Apporten börjar också komma det var det + linförigheten som gick bäst.

I morgonbittig blir spännande och se om det är vattenkoppor lill tjejen har, då lär det ju bli lite mer vab dagar  

Åter till en ny vecka med nya utmaningar! Ha en bra vecka alla!

Av Cecilia - 19 mars 2011 20:56

Ja idag var det tur och retur Göteborg för lite valpmys och fotografering av barnbarnen   Här kommer några smakprov på godingarna! Imorgon är det dags för Douglas att ställas ut i Malmö återkommer med resultat.

            Douglas kopian        Sjukt likt de korten vi tog på Douglas när vi hämtade honom.   

Av Cecilia - 17 mars 2011 20:00

Är helt slut har jobbat från 8.30-19 idag och haft HLR de sista 3 timmarna. Nyttigt men drygt på kvällen. Här kommer bilder på killarna med sina priser från årsmötet.

  

  

Av Cecilia - 16 mars 2011 20:08

Fortfarande en sjuk och hängig Loppa. Då är det skönt att ha en Bex och gosa med.

  

Imorse var jag och killarna och vibbade. Några har frågat mig vad vibb är så här kommer 2 kort.

 

För att byta lite miljö i eftermiddags var vi nere hos Ingrid på Lillmusties kennel och mös med valparna. Så underbart och mysigt med lite valpmys, Tack Ingrid för vi fick komma ner!

Puss och mys!    Man kan ju säga att valparna är barnvana     

Imorgon får Andy vaba, så jag kan få jobba lite.     

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards