Alla inlägg under april 2011

Av Cecilia - 17 april 2011 21:02

Så bra och roligt det blev!!            

Av Cecilia - 17 april 2011 09:06

Igår byggde jag upp bana i trädgården och körde. Kändes riktigt bra och båda killarna jobbade på bra. Hade många kluriga svängar. Idag blir det lite hoppteknik med killarna innan vi ska ha kalas på gympan för Wilma. Ja imorgon fyller vår prinsessa 2 år.....var har de åren blivit av??

Av Cecilia - 14 april 2011 20:33

Jag lär mig aldrig, eller så får jag se det som en del av träningen. Att ta Douglas sist blir ingen bra träning. Han var jätte duktig och satt och väntade i buren tills det var hans tur utan att prata men sen låste han sig totalt när han kom ut. Det som funka var att shapa honom till rutan, gick super bra, inkallning och ställande allt annat såg han ut som om jag hade slått på honom. Ja jag ser ett mönster att han blir så här när han får vänta och han hinner ladda, tyvärr.

Bex gick super bra idag. Idag tränade vi rutan och hopp och kedjade 2 moment. Vi kedjade frittfölj och apport och frittfölj och läggande. Körde ett ställande som gick super och sen prövade vi fjärr. Den gick dock inte lika bra. Här får jag nog lägga lite energi....

Nattarundan gick jag med var och en ensam och tränade platsliggning på vägen. Funkade rätt ok på Douglas och Bex är en klippa låg mitt på vår gröning och jag stod bakom elhuset.

Ska försöka hinna köra lite agility på lördag.

Av Cecilia - 13 april 2011 22:07

Onsdag betyder vibb träning för oss alla 3, mysig runda i Arrie innan jobb. Gick riktigt bra och träna både mig själv och hundarna skönt och känna att man kan ta ut sig lite igen.

Nu ikväll var Douglas med Husse och sprang 6km. Han blir helt vild av lycka när han får följa med  Ska försöka träna lite lydnad imorgon. Har nu anmält till Lapphunds SM!

Av Cecilia - 10 april 2011 20:40

En söndag med massa energi. Förmiddagen gick i hundens tecken. Var med Anna och tränade lydnad i Lomma.Båda hundarna gick väldigt bra. Lite bilder från dagen.

  Vi hann även köra lite kontaktfälts träning inför tävlings start den 30/4   Douglas tränar 2:ans hopp inför Lapphunds SM   Matte och Bex leker   Bex tränar rutan   Bex älskar momentet apport nu        Duktiga Anna med Zeke  

Fina Zeke tränar rutan

Eftermiddagen var vi i trädgården, det var så super mysigt. Jag har fått så mycket energi, hoppas den räcker hela veckan nu  

Av Cecilia - 6 april 2011 20:21

Då har fästingarna vaknat i Skåne  Plockade 2 som kröp på killarna. Idag har killarna fått olika träning. Bex har fått dra skrinda med Wilma i, för första gången detta året. Han var pigg och glad och jobbade på bra. Douglas har fått springa med Andy 6 km.

Imorgon ska jag bli vårfin i håret  Är inte så ofta jag hinner gå till frissan.

Av Cecilia - 5 april 2011 20:47

Idag har det gått i ett. Men det känns som jag börjar få kraft tillbaka. Har fått en dunderdos antibiotika nu. Efter en ganska så tuff arbetsdag, hann jag leka lite med min älskade prinsessa innan jag skulle åka och jobba igen. Jag har satt igång en spinning grupp igen för funktionshindrade. Det ger så super mycket, de ger så mycket energi tillbaka. När jag sedan ändå var uppe i varv när jag kom hem körde jag ett minipass lydnad med killarna och gick separata nattarunder.

Douglas körde jag ingångar, ställande och apport. Han var duktig och det känns som det går framåt. Bex körde rutan, fjärr och hoppet. Men hoppet körde jag bara ut med leksak idag för han hade drivet så jag höll där. Han jobbade också på bra och med massa energi. Sedan fick det var sin nattarunda, nyttigt att gå själva.......borde göra det oftare men tiden ska räcka till. I morgon blir det vibb, var några veckor sedan.

Av Cecilia - 3 april 2011 20:21

Längesedan jag uppskattat en dag så här mycket som denna. Vaknade utvilad, utan värk i kroppen och huvudvärk. I förmiddags hade vi en mys stund i trädgården, underbart att det börjar bli vår. Sen fick jag gästspela i träningsgruppen i agility på klubben. Riktigt kul och komma ner och köra en riktig bana och träffa alla.  Tack Bodil för jag fick vara med idag. Killarna jobbade på bra och vi kändes inte så ringrostiga som jag trodde. Alla fel som kom var mitt fel. Så jag är fullt nöjd. Douglas tog vippan helt ok idag båda banorna, fick peppa honom lite men mycket bättre än det varit innan. Så ja vi är super laddade inför säsongen  

När vi kom hem fick jag dock lägga mig och vila en stund.

På eftermiddagen kom Jo och Sebastian på besök så vi gick till lekplatsen. En super mysig dag som jag nu ska ta med mig inför en vecka med jobb igen. Proverna visade inget, dvs. måste vara virus på virus jag får av Wilma. Men ska ändå prata med läkaren imorgon. Känns lite som bihållsinflamation.

Ha en bra vecka alla!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards