Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Cecilia - 9 maj 2011 20:49

Ja nu laddar vi för Agility helgen den 21-22. Så idag blev det lite grund träning. Vi klantade oss på ett staket på hoppbanan i Lomma så det stod på schemat idag + slalom ingångar. Men det är inte kul, tar gärna emot ideer hur det blir roligare och mer fartigt att träna slalom ingångar. Tränat med target och kasta leksak. Killarna skötte sig bra tog lite tid innan staketet satt men sedan flöt det.

I lydnadsväg blir det att träna momenten inför Lapphunds SM sen.

Av Cecilia - 9 maj 2011 19:11

Lördagen bestod av att fixa lite i trädgården och måla Wilmas lekstuga. Den blir super fin när den blir klar. Foto kommer när den är klar.

I söndags debuterade jag i lydnad klass 2 med Bex. Det är mer än ett år sedan vi tävlade sist. Tyvärr inget att skryta med då det gick rätt dåligt. Bäst gick plattsen och fjärren. Annars hade jag en ganska seg och nonchalant hund inne på plan tyvärr. Och hunden hade en sjukt nervös matte så kombinationen var ju inget bra. Blir så besviken både på mig själv och på Bex när jag vet hur bra han kan gå. Varför ska jag ha så svårt att tygla mina nerver på lydnaden?? Kollade efter fler tävlingar eftersom jag tror det är enda chansen att bli bättre på det men säsongen är nästan över för Bex nu eftersom det börjar bli varmt. Han är ju så värmekänslig och vill inte alls göra saker i värmen och ännu mindre lydnad då. Får väl se vad vi kan hitta på.....

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards