Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Rätt dåliga förutsättningar

Av Cecilia - 21 maj 2011 19:43

Stakars Wilma hennes vattenkoppor kliar något fruktansvärt nu och hon har massor. Natte har inte varit rolig. Har vi sovit 3 timma så är det allt. Klockan 02.30 var jag och körde bil till Vellinge och vände med Wilma för hon skulle somna och inte klia sig. Klockan var satt på 05.20, man var ju inte helt ok när klockan ringde men jag bestämde mig för att åka och tävla ändå. Mamma och Micke följde med så jag slapp köra annars vet jag inte om jag gjort det. Jag sa till mig själv att jag prövar en klass och ser är jag helt seg så åker jag hem. Men jag tycker faktiskt att med tanke på förutsättningarna skötte både jag och hundarna oss bra.

Vi började med agilityklass. Douglas först ut 5 fel och lite tidsfel tror jag men vippan gick snabbare idag så snart flyter det nog. Bex missade ett hinder och sen sprang jag bara för att behålla tempot och han var piggare idag än i Lomma.

Hoppbanan var en väldigt lätt bana med bara ett få tal byte en riktig BC bana och jag tror det var en BC hund som vann på 23s och idealen var 40. Douglas gick riktigt bra, en miss som gav oss 5 fel men fullt godkänt. Bex missförstod mig och hittade sin egen väg vilket gjorde vi diskade oss så sen sprang jag på fart även här och belönade det i massor. Förhoppningsvis sitter detta i till imorgon.

Förhoppningsvis får vi sova lite i natt också så alla är på G och utvilade tills imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards