Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Cecilia - 12 juni 2011 20:41

Tack snälla Ingrid för alla fina bilder jag fått av dig!!

 En ganksa seg slalom    Näst sista hindret

  Mål bild på sista klass ett loppet   

  Douglas in action! 

Av Cecilia - 12 juni 2011 20:06

Ja det var tur att tävlingsplatsen hade skugga för det var en super lång dag för att bara ha klass 1. Första start gick 8.45 och large gick sist och vi åkte därifrån 17. Jag kom upp vid 10. Men vi har haft en mysig dag jag och vovvarna. Agilityklassen var först så där startade jag bara Douglas. Han gick bra men fick 15 fel, 2 av dom var slarv av honom och ett av mig. Mellan klasserna hann vi gå en runda i skogen titta på rallylydnads tävling och mysa. Lite lockande med rallylydnad tror att jag inte hinner bli så nervös som på lydnaden kanske eftersom jag måste läsa skyltar.....får se om jag startar det istället för lydnad ett tag. Så kanske matte kan få tillbaka självförtroendet och bli lite mindre nervös  Först ut på hoppbanan var Bex. Han gick super med ett högt tempo. Vi nollade och var inom idealen , vilket resulterade i en 6:e plats och pinne . Så nu är vi uppe i 2:an i båda klasserna. Känns lite motvilligt då han redan har svårt med idealtiden, men så sa jag ju på agilityn med. Vi får pröva och se vad han tycker. Ett gammalt kort taget av Anna får symbolisera pinnen idag.

 

Douglas gick super bra fick en vägran för att jag stod för nära tunnlen. Vi är inte helt samspelta än men vi övar och tycker det är super kul!!

Så summan av hela dagen får väl vara att det var värt att åka  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards