Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Cecilia - 16 augusti 2011 19:57

I dag blev det träning i trädgården. Rallylydnad för Douglas del och freestyle för Bex. Och båda shapades slalom ingångar. Douglas koncentrerade vi oss på fotgåenedet, ögonkontakt och snabba läggande. Han gick riktigt bra och var laddad på ett positivt sätt. Har nog aldrig varit med om snabbare läggande. Slalom ingångarna gick också bra. Körde bara med 2 pinnar och målet var att dom skulle hitta rätt ingång var jag än stod. Vi kom till att jag stod precis bakom första pinnen men gick jag över till vänster, tappade han bort sig. Men vi har börjat på vårt vinterprojekt i allafall. Ingångar och fart är vad som ska jobbas på i vinter.

Bex jobbade vi med freestyle övningar, jag har ju haft en dröm om att göra ett freestyle program med honom i många år. Eftersom han nu inte tycker lydnad och rally är så kul så kanske vi ska ha detta som projekt istället. Han var super positiv och tyckte det var jätte kul. Vi arbetade på positioner av olika slag. lite slalom, 8:a och snurr. Slalomingångarna gick bra dock inte med någon super snabb reaktion men jag kom en bra bit över på vänster och han visste ändå var han skulle. Som sagt vinterprojektet är på börjat   

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards