Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Cecilia - 21 augusti 2011 20:49

Min gamleman Bex håller på och dö.......enligt honom själv  Men så allvarligt är det inte. Han har litet sår i tassen, kan ha varit där redan förra helgen där av markeringen på utställningen. Men nu tvättar vi rent och sprutar på jodopax, börjar redan se bättre ut och nu går han inte lika segt och knickigt.

Gårdagens träning bestod av delad träning även idag. Bex fick freestyles övningar och slalom ingång(shapat). Helt plötsligt glömde han hur döende han var visst är dom söta.....Han var pigg och glad när vi övade freestylen något seg i shapingen. Freestyle gå på höger sida, backa längre ifrån mig, mellan benen och gå runt.

Douglas fick rallylydnad och slalomingång, shapat. Som alltid pigg och glad, gick riktigt trevligt. Rally fotposition i alla de former med snurrar och svängar. Sitta nos mot näsa och förflytta sig han vill gärna komma lite väl nära. Läggande och ställande, gick riktigt bra.


Lite kort från i morse när Wilma var och red skogsridning. Går i mammas fotspår.......just nu i allafall. Turen var 45 min, lite i längsta laget för henne. Hon orkade 30 min och då satt hon bara och mös  Hästen heter Molly.


       




Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards