Alla inlägg den 11 september 2011

Av Cecilia - 11 september 2011 20:54

Med 2 bra  resultat och 2 halvbra var jag ändå super nöjd med dagen. Vi slapp regn och åska ända fram tills jag skulle plocka ihop och åka hem. Då öppnade himlen sig och blixar börja komma.

 

Douglas vann hoppklass 1 och plockade hem 1:a pinnen i den klassen. 2:a blev Perssons Bark "Teddi" halvbror till Bex och Douglas även han plockade en pinne. Grattis Görel!!


 

Bex blev 2:a i agilityklass 2, dock med tidsfel. Men den som vann var den enda som gick in inom idealen men hade 5 fel.


Hoppbanan med Bex gick absolut inget bra, han var nästan lite nonchalant och sprang och nosade emellan och farten var inget större.

Agilityloppet med Douglas gick ok. Väldigt sakta på vippan, bra fart efter rev ett hinder och då bestämde jag mig att köra på fart vilket straffade sig på kontaktfälten, till viss del mitt fel då jag glömde och benämna hindret. Men kände att jag var tvungen att testa honom, hur han beter sig när tempot ökar.  Men överlag super nöjd med killarna!!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards