Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Cecilia - 2 oktober 2011 22:10

Ja det var ett tag sedan jag bloggade. Tiden bara springer iväg tyvärr   Men denna helgen har det varit tävling för hela slanten. I går var det agility i Skurup.

Valde att bara starta Bex i agilityklassen. Dels för han inte har en chans i hopp 2:an och sedan för han inte orkar hålla tempo 2 lopp när det är varmt + att agilityn är det han tycker är roligt. Han gick helt ok förutom 5 fel på kontaktfältet på bommen ner. Vilket var rent slarv från hans sida då jag var där och sa sakta.

Douglas gick super i båda klasserna. I hopp gjorde jag bort mig helt på bytena och var inte rätt placerad en enda gång vilket gjorde att vi fick massa snurrar osv. Agilitybanan gick bättre, fortfarande är det vippan som ställer till det. Men trotts han smög över den och inte hade jättefart i slalomen så nollade vi och hade enbart 1,72 s tids fel vilket jag tycker är super!! Duktig lillkille!

Idag var det Rallylydnad i Lund, men bara med Douglas. Han var lite skällig i början och lite okoncentrerad när vi värmde upp. Inne på banan var det lite segt, okoncentrerat och lite nos....vilket det inte brukar vara. Men tydligen måste det sett hyfsat ut en då för vi gick i mål med 89 poäng. Där med tog vi vårt 3 godkända resultat och får rallydiplom i nybörjarklass. Jippi!! Hem och öva fortsättnings skyltar..... Kanske ska starta en eller 2 till innan vintern får se men i såfall blir det i nybörjarklassen. Fotona är från Trelleborg från 99 poängs rundan.

Nu väntar åter en veckas jobb......

   

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards