Alla inlägg den 13 november 2011

Av Cecilia - 13 november 2011 20:19

Douglas debuterade i fortsättningsklass i rallylydnad på Söderåsens bk idag. Efter att ha suttit i bilen halva förmiddagen, var han rätt snackig när han väl fick komma ut inför tävlingen. Hade ju inte så stora förväntningar men det mådar ju aldrig gott när han är skällig redan vid uppvärmningen. Men denna sporten är som gjord för honom. Han går in på banan och gör ett sådant kanon framträdande. Vi skrapar ihop 98 av 100 och blev 2:a av ca 20 startande  . 1 minus på ett skall och ett minus på att han rörde vid mig. Lillkillen.....

Morgonen började med nybörjarklass med Bex. Hade bestämt mig för att testa en gång till och gick det inte nu skulle jag skita i det. Tog ut han ganska tajt inpå. Det funkade han gick helt ok och var pigg och glad våra 3 poängs miss fick vi för han nosade lite vilket är störrigt men jag överlever. Det viktigaste var att vi skulle klara gå runt båda med positiv energi och det gjorde  . Vi fick ihop 97 av 100 och kom nog på 4:e eller 5:e plats av ca 25st. Superlång dag men vi får väl säga att det var det värt!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards