Alla inlägg under november 2011

Av Cecilia - 9 november 2011 08:57

Idag blev det slalomträning och lite hoppteknik. Killarna var laddade med massa energi. Väldigt roligt att träna just nu när de är så positiva. Känner att jag inte helt fått kläm på bermjuda trianglen och dess övning. Känns som jag fortfarande missar i shapingen och får därför bakslag med fel beteende  ingen mer än mig själv och skylla på.

Annars jobbade killarna på bra tyckte jag för övrigt känns det som det börjar gå framåt med små steg. Hoppteknik fick de bara 3 stutts hinder för att jobba lite fart och annat emellan slalomen. Shapingen med 2 slalom pinnar funkar bättre, snart dags att öka avståndet. Douglas gick lite upp i varv i dag men han gick och bryta rätt snabbt, så det får vara godkänt. 


   

Bilderna är inte tagna idag, om ni skulle bli oroliga att jag inte kan räkna till 3  

Av Cecilia - 6 november 2011 21:38

Ett kort pass Rallylydnad i trädgården. Med mycket lek och belöning. Bex har blivit som förbytt, han kampar med glädje och tigger till och med om det. Skit roligt att se och träna när det är så. Både Douglas och Bex var super taggade och hade massa med energi. Men försökte hålla det kort för att behålla energin. Är de så här laddade och positiva på söndag så kommer tävlingen att bli bra.



Av Cecilia - 3 november 2011 10:25

Började sent idag så jag passade på och träna ute nu på morgonen. Jobbade bermjuda trianglen passera genom och ingång på 2 pinnar. Nu börjar det kännas som det går åt rätt håll. Ännu lite bättre kändes det idag med min tajming. Fortfarande några små missar och då måste jag bli duktigare att bara avsluta och ta paus. Blir fortfarande lite förbryllad att jag inte fixar det och då blir det ju så fel för killarna, övningen blir ju inte självklar när jag velar. Håller fortfarande samma avstånd till passeringslinjen, vill inte öka avståndet från jag är säker och killarna har mer drag kraft mot.

Både Bex och Douglas verkade tycka det var roligt och båda jobbade på super bra idag. Gjorde passera i båda varven och allternerade leksak och godis. Gick in i jobb med dragkamp med båda. Blir lite passivt i mellanåt fortfarande men jag får väl ha tålamod och se var detta leder  .

Shapade ingång på 2 pinnar också från båda sidorna. Med Douglas körde jag bara ett klick och leksak, med Bex körde jag svåra sidan med leksak. Sen ville han inte kampa mer och för hans del tror jag inte att det var som han var trött vilket det skulle vara på Douglas. Så lätta sidan körde jag position med godis i stället. Överlag har jag fått upp Bex i mycket mer dragkamp än jag någon sin har haft. Vilket är super kul!! Trodde jag skulle kunna köra några rallyövningar men jag hade 2 trötta hundar efter detta passet. Att shapa tar på krafterna  

Av Cecilia - 1 november 2011 20:29

Idag var temat igen ljud och rörelse. Nya saker som låter när man puttar omkull dom. Trodde jag kände mina hundar men ack så fel jag hade delvis. Douglas som inte bryr sig det minsta om när man skrammlar och tappar saker i köket. Tycker det är mycket jobbigare än Bex att välta saker som låter. Bex som flyr fältet så fort man håller på i körket upplevdes nästan som han tyckte det var lite skoj. Men båda jobbade på bra. Försvårade det lite till Bex och då blev det lite jobbigare men utförde det utan problem. Douglas har lite blandade kännslor, ser ut och vill pröva hela tiden men vågar inte helt ut alla gånger där av har jag inte försvårat för honom än.

Rörelse idag tog jag hjälp av Wilmas lilla gungstol. Spärrade den så den var stilla och shapade upp dom så de stod med framtassarna på. Båda tog detta bra, Bex gjorde det dock lite snabbare än Douglas.

Avslutade med att öva på snurren som inte gick så bra sista träningspasset. Nu shapade jag in det från början men det gick rätt trögt.


Igår hade vi en mysig eftermiddag i skogen. Med balans träning på motorikbanan både för dotter och hundar.

   

Där efter gick vi en skogspromenad. Under promenaden stannade vi för att leka kurra gömma, Wilmas önskan. Wilma och pappa gömmer sig, hundarna letar upp dom och jag......ja jag hänger som en trasdocka efter. Men kul hade vi allihopa  

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards