Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Cecilia - 1 januari 2012 20:41

Ja jag har svårt att njuta av nyår.....Hela dagen går ut på att planera och få hundarna att gå runder som är minst smärtfria utan för mycket smällande.

Tyvärr funkade inte eftermiddags rundan så bra, några idioter hade tagit sig längst ut på pirren för att skjuta smällare. Bex blev givetvis rädd eftersom det kom smällare efter smällare som ekade ute på pirren. Bex blev super stressade vilket gjorde Douglas låste sig i ett skall. Nattarundan gick lite bättre men när vi vände tolkade Bex nog det som lite flykt och blev lite stressad men inte blockerad. Bex var hos mamma hela natten. Funkade ganska bra, en jobbig 1 1/2 timme men det kunde ju varit värre. Han är väldigt skeptisk nu också men det är ju inte så konstigt efter allt smällande igår. Blev lite jobbigt slut på eftermiddagsrundan idag med när de smällde. Så nattarundan blir var för sig så de inte stressar upp varandra. Men överlag tycker jag att homeopat medicinen hjälpt bra, eftersom han släpper rädslan betydligt snabbare.

Douglas var fruktansvärt cool igår. Vi var 10 vuxna 5 barn och han låg bara mitt i allt och sov. Vid 12 slaget låg han och mös med mig i soffan. Så han bryr sig inte om raketterna. Men eftersom inte Bex var hemma kunde jag koppla av lite under kvällen. Vi hade en trevlig fest!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards