Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Cecilia - 11 januari 2012 21:22

Ett mini pass fick jag in idag mellan jag lämnade på dagis och tills jag skulle vara hos massören för att sen åka hem rasta killarn och åka och jobba.

Vi fortsatte på inlärning och finslipning av moment inför avancerad klass. Douglas har en del han måste lära in innan vi kan starta. Bex har det liksom i sig men han ska ju först ta sista förstapriset i nybörjar och sedan fortsättnings klassen. Men han kan vad som krävs i fortsättningsklass, därför har jag börjat på de avancerade momenten.

Men jag måste bli duktigare och tänka på vad jag belönar. Ibland kommer jag på mig själv att jag belönar ett halv bra beteende i stället för att göra om det och ändra förutsättningarna så de lyckas. Fy på mig!! Skärpning Cecilia!

Men ananrs gick det bra idag. Douglas har jag börjat lära in backa, han ska sedan i slutänden kunna backa med mig i fotposition. Bex trodde inte jag skulle klara det men han fixade det direkt. Däremot får vi lägga lite krut på hans läggande som just nu är väldigt snett. Men de hade arbetsglädje och jobbade på bra idag!

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards