Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Träning

Av Cecilia - 4 februari 2012 20:07

Efter en väldigt mysig och trevlig kväll med grannarna med god mat och roliga spel, var man rätt sliten idag. Tål inte vara uppe längre än 23.....och det blev ju lite längre men roligt hade vi. Wilma sov hos farmor.

Men lite träning måste man göra ändå.....Rally eftersom det var minusgrader och kallt. Bakdelskontroll, snabba ligg, front övningar och la till sprial och slalom idag. Bex; bakdelskontrollen går bättre och bättre, front övningarna gick mycket bättre idag på båda sidorna. Spiralen gjorde jag bara med Bex på min vänstersida, men här kändes det som om bakdelskontrollen börjar komma. Slalomen med Bex på högersidan gick riktigt bra. Nöjd med Bex insatts!!

Douglas bakdelskontrollen funkade inte alls idag  Lite förvirrat i slalomen med honom på högersidan. Frontpositioner gick rätt bra och snabba ligg. Spiralen funkade ju inte så bra eftersom inte bakdelskontrollen funkade. Men det han gjorde bra gjorde han jätte bra och det han gjorde dåligt var katastrof. Men alla träningspass kan man ju inte prestera på topp.

I dag fyller Douglas första kull 1 år. Tänk vad snabbt tiden går, GRATTIS Juvelkullen!!

Imorgon är det dags att åka till Danmark till Lykke och Fressia och fota Bex avkommer. Ska bli spännande och mysigt att få valpmysa lite!


 
 
Ingen bild

Lykke

4 februari 2012 20:51

Du er da vores helt her i DK

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards