Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Rallyträning i snö :)

Av Cecilia - 12 februari 2012 10:56

Idag gick vi ut i trädgården för att jobba lite rally. På schemat stod bakdelskontroll, backa både brevid mig och från mig, tog tillbaka front övningarna och jobbade lite ställande och läggande.

Bakdelskontrollen gick över förväntan idag med båda hundarna. Jobbade först i ett hörn sedan box och slutade med spiral med hunden lös. Underbart kändes som det börjar lossna  Front arbetet behöver stärkas mer särskilt ingånen runt om mig då jag har hunden på högersida. Men de jobbade på bra. Ställandet och läggandet kändes ok, kan alltid bli ännu bättre men inga större missförstånd och missar av mig. Backa gick också över förväntan idag både med mig och från mig. Bex kunde backa från mig ganska långt och Douglas har precis börjat men mycket bra för var dom är i kunskapen! Bex hade mer arbetsmoral idag och var lite piggare, hade kanske en dålig dag i går. Nöjd med träningen. Men en funderar på vad som utlöste Douglas skall från början..... men hittade rätt igen. Nu var han på station och då han var tyst fick han gå ifrån station och börja jobba belönade med godis på marken fram till position, vid skall återgick jag till station och började om. Behövdes några repitioner sedan funkade han som vanligt igen....älskar denna hunden som hela tiden sätter min träning som ett stort ? detta lär jag mig super mycket på  Men det gäller att bara träna när man har tålamodet och tanken hur man kan ändra saker.

Lite snöbilder från idag.

                  

 
 
Another Blågg

Another Blågg

12 februari 2012 19:22

Nu myser grabbarna när det är snö. Så mkt det har kommit under dagen...

http://www,worspredd.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 maj 2014 12:55

Ja det har varit dåligt med strukturen på träningspassen under en tid. Men nu är det paus i tävlandet så nu får jag strukturera upp vår träning om vi ska komma någon stanns. Douglas är nu i 2:an i agility i båda klasserna så nu behöver vi mer speed. ...

Av Cecilia - 13 april 2014 21:32

Men lite uppdatering får vi väl ha. Kommer väl att bli mer nu när tävlingssäsongen är igång igen. Agilitysäsongen började idag   Jag och Douglas jagar ju de sista pinnarna i agility och gjorde även förra säsongen. Men idag hade vi marginalerna på v...

Av Cecilia - 16 februari 2014 19:46

Äntligen barmark och mjukt så vi kunde få ner hindren i marken. Har varit ett långt uppehåll. Men idag körde vi en liten mini bana med några fäller. Douglas gjorde det riktigt bra, ett missförstånd blev då jag gjorde ett onödigt bakombyte annars var ...

Av Cecilia - 6 februari 2014 21:01

Oj det var super längesedan jag bloggade = längesedan jag tränade. I dag har vi tränat inne, har börjat shapa in ett nytt beetende på båda killarna att ligga med huvudet i knäet, på armen eller någon annan stanns på kroppen. Det gick super bra de tog...

Av Cecilia - 21 december 2013 19:27

Idag har jag och killarna haft ett agilitypass med Catarina och Mikaela. Lite hoppteknink både rakt och böjt spår, gick super bra. Slalom i bermuda trianglen, Douglas hade fart i högervarv men lite långsammare i vänster varv. Sen jobbade vi i kombina...

Presentation


En blogg om mina kära hundar och deras träning och tävlingar. Även ett och annat inlägg om vår älskade prinsessa Wilma

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards